Lurifaksen Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Passelig irriterende, når jeg trenger en 3GB partisjon. Noen som har tips til hvordan jeg kan få laget en 3GB partisjon ut av de to ledige? Er det mulig uten at 100GB partisjonen går i dass? Mulig er det selvsagt, men UTEN partition magic? Har dårlig erfaring med det programmet , og dessuten koster det vel penger. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Du må flytte den første free space-delen til slutten av disken, så kan du lage en partisjon av de to. Vet ikke hva slags software du kan bruke til dette, bortsett fra PM. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Det er altså en ganske avansert operasjon? Hvis jeg bruker partition magic, kommer vel dette til å ta timer, siden den ska flytte alle de 100GB frem på disken, slik at slutten blir ledig. Argh, så irriterende. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Jeg tror ikke det kommer til å ta så enormt lang tid hverken å flytte partisjonene eller merge de to tomme partisjonene. Men jeg husker jeg skulle merge to partisjoner med data på, det tok fryktelig lang tid. Edit: Men det er sikkert ikke gjort på et øyeblikk heller. Noen andre kan sikkert gi et mer konkret svar på hvor lang tid det vil ta. Endret 7. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Det vil ta like lang tid som å kopiere 100GB i real dos mode. (en ide er å sette på PCI IDE Busmastering i BIOS føre dette. Bedrer betraktlig IDE transfer rate og reduserer CPU utilization under real mode DOS. DOS-baserte disk utilities som Norton Ghost og partition managere tjener masse på dette). PM flytter alt sector innhold sekvensielt til starten og utover der den føre dette frie plassen var . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå