Gå til innhold

Armen "sover" ,er det farlig?

-kga-

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg vokner om morran så har jeg liggi så lenge på armen at den har sovna helt. Jeg kan faktisk ikke bevege den, ikke en finger en gang. Sikkelig ubehagelig. Kan også denge løs på den uten å føe no. Følelsene kommer fort til bake da.

Er dette skadelig på noen måte, det at armen sovner så hart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dere har sikkert kjent at man får et slags støt i under armen hvis man slår seg på et visst punkt i albuen, fordi man treffer nerven.

En gang klarte jeg å slå nerven i nakken (på kanten av et bord...), og da fikk jeg et slikt "støt" i hele kroppen. Var egentlig litt gøy...

(kanskje litt off topic...)

Det er utrolig ubehagelig når et av beina sover og man skal reise seg...

Lenke til kommentar

Jeg sovna i en lenestol engang med begge beina over armlenet, akkurat ved knærne. Så våkna jeg igjen, og kunne ikke røre en muskel, kjente ikke at føttene var der engang. Så, lur som jeg var, hoppa jeg ned på gulvet. Var som å hoppe rett ut i lufta, gikk så klart GRUNDIG på trynet.

Når så sirkulasjonen kom tilbake i leggene var det så vondt at jeg måtte holde meg fast i dørkarmen!

Prøver å unngå å sovne med armen under puta, vet jo at man våkner noen timer senere med en dau arm.

Problemet med føttene er at man får ingen motstand mot benbrudd siden musklene ikke funker, så du kan lettere brekke beina når du tryner.

Det vil selvsagt ikke funka å nappe i løken når armen er sovna, for du kan ikke røre en muskel, og iløpet av tida du bruker på å få den opp, er følelsen i armen kommet tilbake likevel.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530

det er jo selvfølgelig farlig i lengden fordi hvis du gjør det lenge(og jeg mener lenge)som enkelte har gjort.hånden kan faktisk ''dø'' og begynne å råtne

Lenke til kommentar

Sovende kropsdeler er kjempegøy, som oftest. En gang jeg tok buss til jobb så satt jeg med beina opp mot sete foran og leste ett eller annet, når jeg skulle gå av bussen sov begge beina, og jeg oldt på å gå på trynet i midtgangen, klarte å stabbe meg til utgangen, og gikk på trynet ut døra istedenfor. Kjempe gøy :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...