Gå til innhold

hvorfor brukekr land i afrika bare ak47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I motsetning til de fleste her, har jeg faktisk skutt med Kalasjikov. Det er et genialt våpen, og nevner noen av grunnene jeg fikk for utbredelse:

 

- Det inneholder få deler, og er lett å reparere

- Det kreves få spesial- maskiner for å produsere, ergo billig

- Hvis du senker et vanlig armegevær (som AK47 egentlig er) ned i vann, virker det som regel ikke etterpå. AK kan du stort sett bare riste vannet ut av, og det fungerer

- Det kan bruke både sin egen ammo, men i tillegg kan en som finner vanlig kal. 7.62 og har en AK47, faktisk bruke denne. Andre veien går ikke

- "Østblokken" hadde ikke så streng kontroll som NATO med på hvem som skulle få våpen. De trengte utenlandsk valuta, og solgte til alle som ville ha, nesten. Sammen med kopier er dette en viktig faktor.

 

Mer generelt, når det gjelder treffsikkerhet, er de fleste armegevær av såpass dårlig kvalitet at selvspredningen på 300 meter er relativt stor. Pris er en viktig faktor på slike våpen. Det er i utgangspunktet ikke laget for å vare så veldig lenge i en krigs- situasjon. Hvor mange patroner tror dere en vanlig infanterist får med seg i kamp? De fleste vil bli sjokkert og skuffet over virkeligheten..

 

Når det gjelder automat- de fleste har store problemer med å plassere tre skudd av et helt magasin i en blink på 0,5x1 meter på ca 15 meters hold.. Det er vanskelig å motvirke rekylen. Apropos rekyl, det er det som lader våpenet. sluttstykket presses tilbake av rekylen, og bak sluttstykket sitter det en fjær som skyver det tilbake igjen. Så enkelt er det!

Lenke til kommentar
Hvor mange patroner tror dere en vanlig infanterist får med seg i kamp? De fleste vil bli sjokkert og skuffet over virkeligheten..

4 magasiner, akkurat sånn som i CS. :)

90 ekstra skudd som fylles på lynkjapt ettersom du bruker 6 på å HSe 2 n00b taliban d0ds på 50 meters hold mens du hopper og dukker som en gærning...

Lenke til kommentar
Hvor mange patroner tror dere en vanlig infanterist får med seg i kamp? De fleste vil bli sjokkert og skuffet over virkeligheten..

4 magasiner, akkurat sånn som i CS. :)

90 ekstra skudd som fylles på lynkjapt ettersom du bruker 6 på å HSe 2 n00b taliban d0ds på 50 meters hold mens du hopper og dukker som en gærning...

Man lader gjerne magasinene sine FØR man står og skyter på fienden.... :roll:

Lenke til kommentar
Detter ikke akuratt on-topic men men:

 

Jeg har alltid lurt på hvordan slike automat våpen klarer å skyte så fort mens man bare holder inne fingeren. Hva slags mekanisme er det som er inni disse våpnene? Noen som kan forklare eller gi url til en plass det er forklart?

 

Hilse Lars

Gå innpå www.howstuffworks.com så finner du noe der hvis du leter ;)

Lenke til kommentar

Tenkte på en vanlig standardutrustning til en tenkt infanterist i et vanlig land i vesten. Som psilocybe korrekt har påpekt er det 4 magasiner. Min ringe erfaring er at mange, særlig yngre, tror man får enorme mengder ammo og skyter hele tiden (uten og bli truffet). Kanskje ikke så rart, når all bakgrunn man har er filmer og dataspill. Når det er sagt, har jeg ikke noe behov for å belære noen, ville bare si noe om bakgrunnen for at de fleste armegevær i militærstrategisk sammenheng anses nærmest som "engangsvåpen".

Lenke til kommentar
Tenkte på en vanlig standardutrustning til en tenkt infanterist i et vanlig land i vesten. Som psilocybe korrekt har påpekt er det 4 magasiner.

Ah, javel. Hvilket tenkt land er det du sikter til? Norge? Kan du forresten være så vennlig å vise til en link hvor det påvises at dette vanlige landet sender oss soldater ut i strid kun utstyrt med fire magasiner. I såfall tror jeg nesten at det er på tide at jeg bytter karriere...

Lenke til kommentar
Tenkte på en vanlig standardutrustning til en tenkt infanterist i et vanlig land i vesten. Som psilocybe korrekt har påpekt er det 4 magasiner.

Ah, javel. Hvilket tenkt land er det du sikter til? Norge? Kan du forresten være så vennlig å vise til en link hvor det påvises at dette vanlige landet sender oss soldater ut i strid kun utstyrt med fire magasiner. I såfall tror jeg nesten at det er på tide at jeg bytter karriere...

Det kommer absolutt helt an på oppdraget.

Lenke til kommentar
Tenkte på en vanlig standardutrustning til en tenkt infanterist i et vanlig land i vesten. Som psilocybe korrekt har påpekt er det 4 magasiner.

Ah, javel. Hvilket tenkt land er det du sikter til? Norge? Kan du forresten være så vennlig å vise til en link hvor det påvises at dette vanlige landet sender oss soldater ut i strid kun utstyrt med fire magasiner. I såfall tror jeg nesten at det er på tide at jeg bytter karriere...

4 magasiner + det som står i våpenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...