Gå til innhold

MS Exchange klient på Linux?

Anbefalte innlegg

Er like morsomt å høre linuxfantaster prøve å rakke ned på MS produkter hver gang. Det beste jeg noensinne har gjort med mutt var å putte den opp i rumpa.

Mutt er et fint program til sitt bruk.

Men fortell meg et MS-produkt du vil definere som `sikkert'.

Reagerte først og fremst på denne:

So I have.

Bare det å finne knappen det stod sende/motta på tok lang tid, aka. bloata med masse unødvendig shit..

Typisk "Linux er så bra azz" holdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

So I have.

Bare det å finne knappen det stod sende/motta på tok lang tid, aka. bloata med masse unødvendig shit..

Typisk "Linux er så bra azz" holdning.

Det er typisk `Linux er så bra azz' at jeg påpeker en elementær feil ved et påstått bra program?

Send/Motta knappen er en av de få knappene du faktisk trenger på en mail-klient og at den da skal være meget liten og vanskelig å finne er bare idiotisk.

Lenke til kommentar
Javel. Da er vi enige om at Vi og Emacs er elendige teksteditorer og da vel. For de aller fleste nybegynnere har neppe klart å lukke disse programmene uten å måtte ty til ctrl-alt-delete.

Delvis enige. Emacs er en elendig teksteditor. Vim derimot, der kan vi snakke om bra program. Desverre er det ikke et program for min mor...

Lenke til kommentar

Xeon, nå beviser du jo rett og slett at du ikke har prøvd Outlook 2003.

"Send/Motta" knappen er den største knappen i hele menylinjen, og teksten Send/Motta står fullstendig på den knappen. Hvordan du allikevel ikke klarer å finne den forundrer meg. Forresten, så er ikke den knappen nødvendig når du er tilkoblet en exchange server, da mailen kommer automatisk i det øyeblikk serveren mottar den. ;)

Du innrømmer at du ikke er en avansert mail bruker når du sier "mail er mail" og du vet ikke hva Exchange er for noe. Da er det ganske dristig å si at Outlook er "bloated". Selv om du ikke har behov for annet enn en simpel pop/imap klient, trenger det ikke å bety at verden ikke har behov for det.

Selv den mest hardbarkede linux/unix/bsd fan burde innrømme at Outlook 2003 er et bra mail-program (å innrømme det er ikke det samme som å si at du foretrekker programmet).

Jeg har faktisk inntrykk at de mest erfarne linux folk ikke har noen "jeg hater microsoft" holdning. Microsoft lager bra software. Om linux software er bedre kan selvsagt diskuteres, men det blir for dumt å si at Windows og Office er dårlig.

Og en annen ting; det å forvente at ting skal være i linux som i windows har du allerde gjort en stor feil.

Jeg forventet ikke at Exchange skulle fungere i linux, men håpet på det. Og det fungerte :) (dog ikke 100% tilfredstillende...).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
<masse bs>

Jeg sa det tok en stund å finne den.. Og at det å ikke gjøre en av de viktigste knappene mer synlig er bare tett.

Men nå har jeg fremdeles til gode å høre hvorfor denne er så bra.

Og nå har jeg ikke sagt at Office eller Windows er dårlig.

Men når du nevner det kan jeg i det minste si at Windows er dårlig. Utrolig dårlig og irriterende. Tregt, uoversiktelig, dårlig på multitasking, aktiver meg her og aktiver meg der, treg update sak(noe jeg forøvrig måtte gjennom 5-6 ganger før en freshinstall med SP1 var fullt oppdatert)..

Og at man faktisk må benytte en web-browser med sikkerhetshull i for å få oppdatert systemet sitt er jo litt ironisk..

btw; jo jeg har prøvd outlook 2003 og det jeg husker fra den opplevelsen er at ting var uoversiktelig og alt for mange unødvendige valg som jeg absolutt ikke var interessert i.

Men det fungerer sikkert for noen.. Jeg ser bare ikke poenget i tilnærmet unødvendige ting.

Og hva er det som er så bra med exchange (rent bortsett fra at du får vite du har mail uten å måtte vente noen minutter)?

Endret av xeon
Lenke til kommentar
Og hva er det som er så bra med exchange (rent bortsett fra at du får vite du har mail uten å måtte vente noen minutter)?

Exchange har integrert mail, katalogtjeneste, kontakter og kalender. Akkurat som mange andre mindre kjente programmer som baserer seg på åpne standarderer for å gjøre det, mange av dem støtter også mange forskjellige klienter og operativsystemer.

Selv syns jeg outlook web access er bedre å bruke for tiden; outlook er for slitsom.

Lenke til kommentar

Dette er ikke vits i å diskutere lenger, men jeg skjønner fremdeles ikke hva du mener med

Og at det å ikke gjøre en av de viktigste knappene mer synlig er bare tett.

Det er jo den største knappen sier jeg jo! Komplett umulig å overse. Du må ha gjort en eller annen endring på knappeoppsettet.

Lenke til kommentar
Delvis enige. Emacs er en elendig teksteditor.

Ok, jeg satt og leste tråden og tenkte «gud hvor teite folk er som krangler sånn om programvare», men så, BAM! Hvordan våger du å snakke om Emacs på den måten! Du har helt tydelig ingen kjennskap til den.

Nå, ha meg unnskyldt mens jeg kaster meg på knær og forskynner Der er ingen systemer andre enn GNU, og Linux er en av dens kjerner.

Lenke til kommentar
Jeg må bare le, dette blir for off-topic, hvis dere skal diskutere ms software vs gpl software så gjør dere det i en annen post ;)

Han som begynte.... :whistle:

:p

Vi burde tatt det i en annen topic ja, men den diskusjonen stopper vel sannsynligvis ikke før harddiskene til hw.no er fulle. Jeg trekker meg her og nå.

Konklusjonen på tråden er:

Jeg fikk lastet ned programmet Evolution, og "Evolution Exchange connector", som gjorde at jeg fikk koblet meg til Exchange serveren. Dette fungerer greit, selv om det ikke er helt 100% (noe det nok ikke blir før Microsoft blir litt mer åpen).

Jeg fikk også installert RDesktop som fungerte helt perfekt! Akkurat likt som MS sin versjon, ingen lagging på mus eller noe (meget imponerende, hadde ikke forventet at det var mulig, med tanke på at det er tilkobling til MS software)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...