-swifty- Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Nå sliter jeg med å forstå en ting igjen, nemlig bitwise operators. Når i allverden er det man skal få bruk for det? Lenke til kommentar
saboi Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 hvis man f.eks skal ha tak i en spesiell bit. F.eks kan man sjekke om en bit er 1 eller 0 dermed få plass til 8 boolske variabler i en char. Ellers er det raskere å gange og dele med bitshifts. int i = j << 2; // raskere enn int i = j * 4; Man kan også bruke xor for å lage xor-kryptering osv. Det er haugevis av flere bruksområder som jeg ikke orker å liste opp Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg gir samme tips til deg; Google gir mange interessante artikler om dette Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hva faen? - Hadde ikke jeg postet et ganske langt innlegg i denne tråden? Har de oppgradert litt for mye når forumet var nede i går (ellernoe)? .. heh Endret 11. juli 2004 av søppel Lenke til kommentar
Vaughn Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ellers er det raskere å gange og dele med bitshifts. int i = j << 2; // raskere enn int i = j * 4; Man kan også bruke xor for å lage xor-kryptering osv. Akkurat det nevnte tilfellet - ganging/deling med en konstant - vil garantert bli optimisert til et bitshift uansett, selv i C. Hvis du mener *2, så skriv *2; alt annet er forvirrende. Hvis du derimot ikke har med en konstant å gjøre, så er det selvfølgelig bedre å skrive 1<<x enn expt(2,x). (Begge gir 2^x, hvor x er et heltall, men den siste er omtrent tusen ganger raskere, bokstavlig talt. Ikke regn med optimisering av slikt; C-kompilatorere er ganske treige i knollen.) Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) næ. det visste jeg ikke. takk vaughn. Endret 23. juli 2004 av saboi Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Bruker sjeldent noe annet en bitwise operators jeg, men det er meg da. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Bruker sjeldent noe annet en bitwise operators jeg, men det er meg da. Pluss er jo en operator, da. Du kan ikke unngå den. Vel, okay da. Det kan du. Faen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 32 | 16 = 32 + 16 = 48(men det er ikke helt riktig) hirr hirr! Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 32 | 16 = 32 + 16 = 48(men det er ikke helt riktig) hirr hirr! Kun med de to tallene (eller andre toerpotenser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå