Quandt Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Heisan,jeg er en smule fersk på nettverk så jeg trenger litt hjelp. Jeg og 2 andre skal koble sammen pc'ene våre til helga,men hva trenger vi da? Vi skal ikke på internett. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 dere trenger en nettverkskabel til hver maskin og en 100 mbits switch. de kommer med 5 eller 8 porter og koster 2-300 kroner. Lenke til kommentar
eirik_stene Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 en hub hvor du kobler nettverkskablene i (må være koblet i maskin og hub) Lenke til kommentar
Quandt Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 OK,takker og bukker for svar... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Quandt: ikke kjøp hub. det er noe som henger igjen fra fortiden og er tregt og upraktisk for høy last. Lenke til kommentar
Quandt Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Switch og nettverkskabler.Got it... Lenke til kommentar
eirik_stene Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 spørs hvis du vil nesten ha det gratis eller om du vil punge ut litt da Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 hubber er så sjeldne/uvanlige at det nesten begynner å bli dyrt igjen Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Bestilte meg en 8-ports switch for den nette sum av kr. 250 for noen timer siden. Så først på hub, det kostet 3 ganger mer Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Kjekt å ha nettverkskort i hver maskin også da Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 lan uten internett... du er dømt... når jeg og kompisene mine har lan, så pleier vi å bruke en router... er dette dårlig, eller burde vi skaffe en switch? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 lan uten internett... du er dømt... når jeg og kompisene mine har lan, så pleier vi å bruke en router... er dette dårlig, eller burde vi skaffe en switch? Du bør ha en router, og så mange switcher at du har en port til hver maskin som skal være med (og en port på hver switch for å koble switchene sammen...) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 king_mephisto: det er ikke snakk om det er dårlig eller ikke. det blir som å spørre om det er lurt å investere i en rattlås uten å fortelle at du bare farter rundt på en damesykkel. har du bare en ip adresse fra ISP, må du ha en NAT router. switcher gjør at du kan ha flere maskiner koblet til baksiden av routeren samtidig Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Du kunne like så godt kjøpt deg en kryssa kabel . Men det er jo like så godt å få kjøpt no tp kabler å en switch/hub. Får helt iskkert bruk for det en del ganger uansett.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Du kunne like så godt kjøpt deg en kryssa kabel . Men det er jo like så godt å få kjøpt no tp kabler å en switch/hub. Får helt iskkert bruk for det en del ganger uansett.. Funker ikke med krysset kabel når det er 3 maskiner Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hubber er så sjeldne/uvanlige at det nesten begynner å bli dyrt igjen hvem vil egentlig ha hubber nå... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hubber er så sjeldne/uvanlige at det nesten begynner å bli dyrt igjen hvem vil egentlig ha hubber nå... Jeg vil ha det på sniffermaskinene mine, men det er absolutt for spesielt intereserte. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Du kunne like så godt kjøpt deg en kryssa kabel . Men det er jo like så godt å få kjøpt no tp kabler å en switch/hub. Får helt iskkert bruk for det en del ganger uansett.. Funker ikke med krysset kabel når det er 3 maskiner Kan vel til nød gå an hvis den ene maskinen har 2 nettverkskort Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 det kan gå... men det er vel bedre å invistere i switch og tpkabler først som sist fordi selv om dere mener det er en engangs event.. så tror jeg dere vil bli bitt av basillen hvis dere skjønner hva jeg mener :D :D Det finnes også sånne starter kits med 3 kabler 3 nettkort og en switch... uten at jeg klarer å finne en sliken nå men elkjøp har sikkert mpx har vel også sikkert flere som har men jeg kommer ikke på noen fler som jeg har sett det hos i farta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå