Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3 kompiser i LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lan uten internett... du er dømt... :p

når jeg og kompisene mine har lan, så pleier vi å bruke en router... er dette dårlig, eller burde vi skaffe en switch?

Du bør ha en router, og så mange switcher at du har en port til hver maskin som skal være med (og en port på hver switch for å koble switchene sammen...)

Lenke til kommentar

king_mephisto: det er ikke snakk om det er dårlig eller ikke.

det blir som å spørre om det er lurt å investere i en rattlås uten å fortelle at du bare farter rundt på en damesykkel.

har du bare en ip adresse fra ISP, må du ha en NAT router. switcher gjør at du kan ha flere maskiner koblet til baksiden av routeren samtidig

Lenke til kommentar
Du kunne like så godt kjøpt deg en kryssa kabel :yes: . Men det er jo like så godt å få kjøpt no tp kabler å en switch/hub. Får helt iskkert bruk for det en del ganger uansett..

Funker ikke med krysset kabel når det er 3 maskiner

Kan vel til nød gå an hvis den ene maskinen har 2 nettverkskort ;)

Lenke til kommentar

det kan gå... men det er vel bedre å invistere i switch og tpkabler først som sist fordi selv om dere mener det er en engangs event.. så tror jeg dere vil bli bitt av basillen hvis dere skjønner hva jeg mener :D :D :D :D

Det finnes også sånne starter kits med 3 kabler 3 nettkort og en switch... uten at jeg klarer å finne en sliken nå men elkjøp har sikkert mpx har vel også sikkert flere som har men jeg kommer ikke på noen fler som jeg har sett det hos i farta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...