RolfOve Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Når jeg setter laptoppen i dvalemodus og setter den på flere timer senere har nettverkstilkoblingen falt ut. Jeg skriver ipconfig /release og ipconfig /renew. Men maskinen bare står å jobber på /renew til jeg får en feilmelding at maskinen ikke kunne kontakte ruteren (dhcp feil). For at jeg skal gjenopprette nettverkstilkoblingen må jeg enten koble ut eller inn nettverkskabelen eller deaktivere og aktivere nettverkstilkoblingen i kontrollpanelet. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette med dos-kommandoer? Syntest det hadde vært ok å ha et batch skript som gjør dette. Håper noen kan hjelpe. Moderator: Jeg la dette under windows da det omfatter windows og nettverk. Det kan flyttes til internett hvis det er ønskelig. Edit: ord deling. Endret 7. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Bumping av tråder skal unngås, men i nødsfall kun 2 ganger, hver gang minimum 5 dager etter siste post. Ingen som vet? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Fant dette på en side. Ikke helt det samme problemet, men du kan da sjekke om det vil fungere.. Try this: Go to Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager andopen up Network Adapters. Under there you should see your network card, double-click on it and go to Power Management. Uncheck the check box before "Allow the computer to turn off this device to save power." and that should fix your problem. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Tusen takk Skal prøve det Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Det har virket inntil nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå