Skrue Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 I forbindelse med at jeg nå så smått er igang med en TDX-klone for ovennevnte CPU, må jeg i min uvitenhet spørre: Er det vanlig / lar det seg gjøre å fjerne heatspreaderen på denne CPU´n? Har forsøkt å finne svar på dette hist og pist, men er foreløpig like klok, eller dum om man vil. Heatspreaderen måler forøvrig 37x37mm, som i og for seg er et greit utgangspunkt. Det beste vil imidlertid være å plassere kjølerbunnen direkte mot core, så derfor må jeg spørre. Tips mottaes med takk! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Har ikke sett noen gjøre dette enda, men siden det går på intel sine burde det vel gå med amd også. Du kan jo finne frem en skarp liten kniv og prøve. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Så en som tok av heatspreaderen på sin A64 3000+. Det funket fint Før var CPU'en hans på 34C, etter fjerning av heatspreaderen var den 22C. Edit: Ahhh, fant tråden Link: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ht=heatspreader Endret 7. juli 2004 av Gef Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Yess, se det ja! Takker for kvikke innspill, og takk for linken Gef! Nå mangler jeg bare de fysiske målene på core. Anyone? Goophy: Hadde jeg hatt en slik her, så hadde jeg nok sikkert forsøkt meg. Men nå vet jeg jo at det går an! Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 nydelig.. greit å få litt informasjon her ja før en setter igang... leter selv etter vannblokk m/peltier til AMD64 3200+ Dersom det ikke er noe videre problem å ta av det lokke der og feste kjøleblokka uten lokket på der så... tenker på den lille høydeforskjellen som kommer når kappa tas av.. det må jo prøvest keep updating us Skruebassen Lenke til kommentar
klikko Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 de skriver at man må være forsiktig med presset på selve kjernen etter at heatspreaderen er av.... når man skal montere kjølere og slikt... ganske godt og vite egentlig.. Be very carefull with the pressure you put on the topless 64. I removed 2 and both times after a while, the corners started to crack. They are just not very sturdy chips compared to the XP's Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) de skriver at man må være forsiktig med presset på selve kjernen etter at heatspreaderen er av.... når man skal montere kjølere og slikt... ganske godt og vite egentlig.. Be very carefull with the pressure you put on the topless 64. I removed 2 and both times after a while, the corners started to crack. They are just not very sturdy chips compared to the XP's Blir vel det samme som på xp kjernene til AMD Hadde en xp3000+, knuste alle hjørnene på kjerna veldig lett, men den funka allikevel, og klokka til 2,65 med luftkjøling (TT 12) EDIT: lol, leste ikke det du quota fra siden, men ville regne med at det er likt, etter ca 3 måneder med en TT Vulcano 12 vifte på, så hadde alle hjørnene knust.. Endret 9. juli 2004 av Kasp Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Skrue ??? ikke glem å gi oss en update her da Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Skrue ??? ikke glem å gi oss en update her da LOL! Neida, men en update med montering av kjøleblokk på A64 uten heatspreader vil nok ikke komme med det første, i alle fall ikke fra meg. For det første så har jeg ingen, men får etterhvert låne en fra Pritorian. Legg merke til låne, og lånte ting tukler man ikke med.... Men det er mye mulig at sistnevnte vil prøve seg på noe sånt, når han får vannblokka i hus? Det vil tiden vise...... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Akurat ja.. hadde håpet at noen her kunne vise til en slik modifikasjon før eg selv fikk tak i vannblokk m/peltier til min. alltid kjekt om noen andre er prøvekanin før en selv. kikka jo på den linken som ble nevnt her oppe men.. voldsomt greit om noen her på forumet viste fram noe før meg. hehe samme som det å fjerne skimmen på Radeon kortene.. va greit å se noen som gjorde det før meg selv.. det gikk jo smertefritt da menne.. nå har eg igrunnen ødelagt så mye i det siste selv om det ikke er min feil men... kjerringa hyler høgt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå