mrbard Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Har tatt endel bilder på min New York-tur, og her er tre av dem jeg er fornøyd med: http://www.home.no/mrbard/pictures/newyork Bildene er tatt med Fujifilm Finepix S7000. De to kveldsbildene er 200 ISO og 15 sekunders lukkertid, mens regnværsbildet er tatt med 400 ISO, husker ikke lukkertiden der. Jeg tar gjerne imot kommentarer og kritikk. Endret 7. juli 2004 av mrbard Lenke til kommentar
kverna Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 fine bilder! likte alle men den "broadway" kunne like gjerne vært fra the day after tomorrow skikkelig stemning! har du ikke redigert dem i ps ? Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Utrolig pent! :-) Jeg har lyst å ta litt sånne bybilder jeg og, men jeg føler liksom ikke helt for det å rigge opp stativ osv midt i Oslo, føler meg bare dum Noen samme med den følelsen? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvilket camera brukte du på de bildene? Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvilket camera brukte du på de bildene? Alt for å ikke _lese_ teksten da :-P "Bildene er tatt med Fujifilm Finepix S7000" Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 På bildet "Broadway" har jeg jobbet litt med tonene for å få bort litt av blåtonen som var i gaten (kanskje p.g.a. feil hvitbalanse). I tillegg har jeg brukt desaturation for ikke å få så skarpe farger. På de to skyline-bildene har jeg også stilt litt på tonene, men det er kun litt fargekorreksjon. Jeg brukte forøvrig ikke stativ på "Broadway". På de to skyline-bildene brukte jeg en gjerdestolpe som provisorisk stativ. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Forelsket meg i broadway Lenke til kommentar
QWERTY123123 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg har lyst å ta litt sånne bybilder jeg og, men jeg føler liksom ikke helt for det å rigge opp stativ osv midt i Oslo, føler meg bare dum Noen samme med den følelsen? Joda - kommer an på hvilket kamera du har. Har man ett som ser litt proft ut, så går jo det ypperlig å stille opp midt i Oslos gater. Er verre hvis man har et IXUS eller noe! Hehe Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Råe bilder! Gleder meg til eg får meg S5000. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Kan du fortelle mer om broadway bildet? Du harf muligens exif infoen fra ildefila. Sto du ute på gata? Helt vanvittig bra. Endret 17. juli 2004 av lobster Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Her er exif til broadway-bildet: Shutter Speed: 1/158 sec (1/160) ISO Speed: ISO-400 Focal Length 13mm Lens Aperture: F/2,9 Det ble tatt på en veldig varm og fuktig dag i NY. Jeg gikk inn på McDonald's og spiste, og da jeg kom ut igjen, var himmelen helt svart, det regnet, tordnet og lynte kraftig. Jeg gikk litt bortover gaten da det begynte å regne litt lettere, men plutselig var det i gang igjen, og jeg søkte ly under en butikk-front da disse kom løpende over gaten. Fint at dere likte det Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Flotte bilder alle tre. Dvs. nr 3 var kansje litt kjedeligere. Det er noe tønnefortegning (bygningene tipper inn mot midten av bildet) som du kan fikse i PS. Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 e liksom nokke som mangler på manhatten.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå