Gå til innhold

Noen bilder fra NY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På bildet "Broadway" har jeg jobbet litt med tonene for å få bort litt av blåtonen som var i gaten (kanskje p.g.a. feil hvitbalanse). I tillegg har jeg brukt desaturation for ikke å få så skarpe farger.

På de to skyline-bildene har jeg også stilt litt på tonene, men det er kun litt fargekorreksjon.

Jeg brukte forøvrig ikke stativ på "Broadway". På de to skyline-bildene brukte jeg en gjerdestolpe som provisorisk stativ.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst å ta litt sånne bybilder jeg og, men jeg føler liksom ikke helt for det å rigge opp stativ osv midt i Oslo, føler meg bare dum :p Noen samme med den følelsen?

Joda - kommer an på hvilket kamera du har. Har man ett som ser litt proft ut, så går jo det ypperlig å stille opp midt i Oslos gater. Er verre hvis man har et IXUS eller noe! Hehe ;)

Lenke til kommentar

Her er exif til broadway-bildet:

Shutter Speed: 1/158 sec (1/160)

ISO Speed: ISO-400

Focal Length 13mm

Lens Aperture: F/2,9

Det ble tatt på en veldig varm og fuktig dag i NY. Jeg gikk inn på McDonald's og spiste, og da jeg kom ut igjen, var himmelen helt svart, det regnet, tordnet og lynte kraftig. Jeg gikk litt bortover gaten da det begynte å regne litt lettere, men plutselig var det i gang igjen, og jeg søkte ly under en butikk-front da disse kom løpende over gaten.

Fint at dere likte det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...