Gå til innhold

HK ødelegger HDD

Anbefalte innlegg

For halvannet år siden kjøpte jeg og en kamerat av meg et asus a7n8xdeluxe hver. Noen måneder etterpå ble hardisken min ødelagt. Returnerte den og fikk en ny. Noen dager etterpå var den ødelagt. Jeg returnerte og en tredje hardisk ble ødelagt, før hovedkortet ble ødelagt. Skiftet hovedkort og har ikke hatt et eneste problem med pc'en siden...

:dontgetit:

Kameraten min returnerte sitt hovedkort for 3/4 år siden og fikk nytt av samme type. En måned etterpå gikk hardisken hans, men han fikk ny på retur. En måned til og enda en hardisk gikk (merk: han brukte WD, akkurat som jeg brukte). Han skiftet så ut alle de andre delene i maskinen(!), for bare å oppdage at en måned senere gikk enda en hardisk (denne gangen av merket seagate).

Han returnerte da hovedkortet, men fikk web-butikken fant ingen feil på hovedkortet og har ikke hørt om problemet før.

:no:

Noen som har opplevd noe liknende? Synes det er ganske rart at et hovedkort ødelegger hardisker, men finner ikke noe annen løsning. Det har ikke vært problemer med andre elektriske apperater i husene.

Noen som har en god ide til å bevise at hovedkortet faktisk ødelegger hardiskene? Butikken foreslo faktisk å ta hovedkortet inn til test i en måned eller noe sånt (!). Joda, fin service, men man vil ikke være uten datamaskin i en måned eller to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette stemmer med bare 1% av Hovedkortene så burde de ha tatt og byttet alle ut. Dette er typisk for AMD sine hovedkort, det er veldig mye dritt som finnes der siden de ikke har klare kontrakter på det. :no:

Web-butikken (komplett) (dvs support-personellet) hadde aldri hørt om noe sånt problem før. Klarte ikke finne noe annet tilfelle på google.

Lenke til kommentar

Hadde ett AMD hk (første som kom til k-7) med en amd k7-500 som "spiste" en disk i året. .. Det som var er att det alltid var disken som sto på ide2 som gikk... Det ble kjøpt 2 like disker (ibm) samtidig som nytt hk og de ble ble plassert på hver sin kontroller .......Disken på ide2 tok kvelden etter 10-12 mnd.. reklamerte, fikk ny disk (wd) som ble satt på ide 2 ....... 10-12mnd så var det slutt igjen.....

Skiftet da ut hele systemet og har ikke vært plaget siden..... Har faktisk ibm disken som sto på ide1 enda i ett ekstern usb karbinett

Endret av NoNickAtAll
Lenke til kommentar
Hvis dette stemmer med bare 1% av Hovedkortene så burde de ha tatt og byttet alle ut. Dette er typisk for AMD sine hovedkort, det er veldig mye dritt som finnes der siden de ikke har klare kontrakter på det. :no:

Dette er ikke "amd sitt hovedkort". Det er at Asus hovedkort med nvidia chipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...