Gå til innhold

Kjøling av Raidmax-kabinett

Anbefalte innlegg

Skal bestille et Raidmax-kabinett. Skal har en stille pc uten at det går for mye utover ytelsen eller prisen.

Speccs:

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

NorthQ Silent Ice II K8 Socket754/940 NQ 3100 -CPU Cooler, 22,73 CFM, (19 db)

NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, (12-17 db)

Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM (27 db)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail (kjøleribbe istedenfor vifte)

Skal bytte ut de 3 kabinett-viftene som følger med med noen som er litt mer stille, men er litt usikker på om det blir nok kjøling. Er plass til 2 80x80 bak, 1 80x80 i døra og 2 80x80 foran.

Først tenkte jeg å ha 2x Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) bak og 1 i døra, men det jeg lurer på er om det kan gå å ha 5x Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A). 2 bak, 1 i døra og 2 foran eller blir dette for lite kjøling? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det samme kabinettet i blått.

De raidmax viftene som følger med er ok de..jeg har 2 bak og den i døra til å suge luft ut, kontrollert av en Aerogate II som kjører de på ca halv hastighet.

Temperaturen i kabinettet er stabilt på 28-30 grader i normal romtemp.

Har i tillegg MIST vannkjøling til Cpu.(2500+)

Lenke til kommentar

Lager viftene mye lyd da? Hvor mye koster vannkjøling til CPU? Ser ut som den blir det mest støyende på denne pcen..

EDIT: kom på at hovedkortet støtter Cool'n'Quiet, når det ikke er behov for prossesorkraft så senkes multiplikatoren til det halve, slik at det ikke blir utviklet så mye varme. Med viftestyring kan kanskje dette være genialt når PCen står på om natten :)

Endret av torsvb
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...