RolfOve Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg pleier som regel ikke å reboote med mindre jeg må. Bruker dvalemodus hvis pcen må slås av eller flyttes. Lenke til kommentar
Support Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Med ECS kv1 og A64 3000+ og Samsung P80 ide booter den på 19 sekunder. PC 2 m/ DFI Infinity, XP 2500+ og Seagate sata trenger i underkant av 30 sek. |Fra jeg trykker på "power" til XP-melodien begynner| XP melodien? Kjører du det derre feminine XP themet også da eller? :!: Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Noen tips om hvordan jeg kan få en kjappere oppstart av windows ? Søk etter 'prefetch' (i f.eks. Google), og se om det dukker opp noe. Du skal kunne kutte ganske mye av oppstartstiden ved å gjøre en liten endring i registeret. Har dessverre ingen direkte link på denne maskina... Har ikke gjort no spesielle målinger, men hvis jeg hadde målt fra tida jeg skrudde på PC'en, til skrivebordet vises, hadde nok Windows vært raskere, i forhold til Linux som jeg har installert. Problemet er da at selv om skrivebordet vises i Windows betyr det ikke at det er klar til bruk. Den er som oftest ikke ferdig med å starte alt, og i mellomtida er PC'en ubrukelig. Mest min feil, da jeg har en del programmer som starter opp... Linux'en (Slackware X ) er tregere å starte (mye pga. at jeg har hotplug aktivert), men den er klar til bruk så og si straks skrivebordet vises (Xorg/Gnome 2.6). Foretrekker det sånt.. Nå er egentlig ikke oppstartstid no større problem da jeg sjelden restarter, uansett om jeg kjører WinXP eller Linux. (Og i det siste har det ikke blitt mye dual-booting heller da WinXP'en tydeligvis har tatt selvmord..) Noen her som kjører BeOS? Kan huske at det starta opp svinkjapt den stunda jeg hadde det installert (og var generelt kjapp til alle ting). Bra OS Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 vet ikke hvor lang tid det tar, men den er ganske rask, raskere en fleste parten av vennene mine iaff, ligger vel på ca 20 sek. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 14 sekunder bruker min ABIT NF7-S / XP 2500 @ XP 3200 / 512 MB PC3200 RAM / WD 120 GB serial ATA Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 14 sekunder bruker min ABIT NF7-S / XP 2500 @ XP 3200 / 512 MB PC3200 RAM / WD 120 GB serial ATA Tweak no sinnsykt? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå