Gå til innhold

Treg USB2-penn? Hva er forventet hastighet?

Anbefalte innlegg

Spørsmål (høyst) sannsynlig grunnet uvitenhet:

Skal ikke en USB2-disk gå raskere enn ~1MB/s? Kjøpte en slik av typen TwinMOS Mobile Disk III USB 2.0 (128MB), men hastigheten var lavere enn jeg hadde trodd og håpet på. Ikke at det er noe problem, siden den skal brukes som et slags substitutt for disketter, men jeg lurer bare på om det er riktig hastighet for USB2, eller om det er noe ved minnet selv som gjør at den går tregere. HK'et støtter USB2 (Epox EP-8k5a2+).

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB2 betyr ikke nødvendigvis høy hastighet. USB2 har 3 hastighetsnivåer, 1.5, 12, og 480 Mb/s.

Det som begrenser hastigheten på en USB penn er vel Flash memory, dette er vesentlig tregere enn vanlig RAM. Så 1MB/s er vel som forventet.

Lenke til kommentar

det skal vel gå fortere med usb 2.0. Sikker på at det er en usb 2.0 port du har plugget den i? finnes kanskje blanding av usb 1.1 og usb 2.0 på ditt hovedkort. Men det høres jo også rart ut siden usb 1.1 pleier å overføre rundt 700KBs

Lenke til kommentar

:blush:

*flaupåseg*

Jeg ser at USB-kontaktene på I/O-panelet er 1.1, mens 2.0 kontaktene skal gå fra en kabel til expansion-plassene (noe jeg ikke har benyttet meg av...) Sorry for unødvendig tankekraftsløsing :blush:

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...