Gå til innhold

X800 Pro ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gullegutt Skrevet 07/07/2004 : 19:15

Hmm.. på det første punktet står det altså at jeg først må prøve å klokke kortet opp til XT hastighet..? Og viss det ikke går uten artige fakter så går det heller ikke å flashe..? hmm! 

Joda..., da flasher du slik at du får 16 pipelines, og så klokker du ned kort helt til du ikke får artifacts lenger. Da har du et underklokket X800XT-kort som yter bedre enn et Pro kort :)

Lenke til kommentar
Gullegutt Skrevet 07/07/2004 : 19:15

Hmm.. på det første punktet står det altså at jeg først må prøve å klokke kortet opp til XT hastighet..? Og viss det ikke går uten artige fakter så går det heller ikke å flashe..? hmm! 

Joda..., da flasher du slik at du får 16 pipelines, og så klokker du ned kort helt til du ikke får artifacts lenger. Da har du et underklokket X800XT-kort som yter bedre enn et Pro kort :)

Okeey.. Det jeg er mest redd for er at etter jeg har flasha og skal reboote.. da er jeg redd det skal bli svart skjerm og at jeg aldri ska få liv i skjermkortet igjen.. :cry:

Lenke til kommentar
Okeey.. Det jeg er mest redd for er at etter jeg har flasha og skal reboote.. da er jeg redd det skal bli svart skjerm og at jeg aldri ska få liv i skjermkortet igjen.. 

Ja men du må jo prøve å overklokke først for å se hvor langt pro-kortet klarer. Ikke flash før du har gjort det.

Jeg mente at du flasher først og så klokker du ned kortet, men det er etter at du har funnet hvor høyt du klarer å klokke kortet.

Lenke til kommentar
Okeey.. Det jeg er mest redd for er at etter jeg har flasha og skal reboote.. da er jeg redd det skal bli svart skjerm og at jeg aldri ska få liv i skjermkortet igjen.. 

Ja men du må jo prøve å overklokke først for å se hvor langt pro-kortet klarer. Ikke flash før du har gjort det.

Jeg mente at du flasher først og så klokker du ned kortet, men det er etter at du har funnet hvor høyt du klarer å klokke kortet.

Det er feil. Kortet utvikler mer varme med 16 pipelines aktivert derfor er det ikke mulig å sjekke dette på forhånd. Jeg har ikke sjekka mye på hvor raskt jeg kan kjøre mitt powercolour kort, men det var ustabilt med XT hastigheter... Kjører det nå med 500/500 med 16 pipelines og det funker bra. Går sikkert å skru mere opp, men akkuratt nå har jeg mer enn bra nok ytelse... :love:

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

Det er feil. Kortet utvikler mer varme med 16 pipelines aktivert derfor er det ikke mulig å sjekke dette på forhånd. Jeg har ikke sjekka mye på hvor raskt jeg kan kjøre mitt powercolour kort, men det var ustabilt med XT hastigheter... Kjører det nå med 500/500 med 16 pipelines og det funker bra. Går sikkert å skru mere opp, men akkuratt nå har jeg mer enn bra nok ytelse... :love:

Når du flashet kortet... Gikk det helt fint å komme inn i Windows etterpå? FOr da kjørte jo kortet på XT hastighet.. klokka du bare ned kortet etter du kom inn i windows? Har fått kortet mitt jeg og! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg hadde ingen verdens problemer med å komme inn i windows... Det første som møtte meg var "detected new hw wizzn" X800 XT PE ;)

Kortet mitt blir ihvertfall for varmt med stock- kjøling til å kjøre XT PE hastigheter, sitter å venter på at en kammerat skal komme med verktøyene mine slik at jeg får montert vannkjølinga. Er faktisk ganske sykt varmt... Kortet nærmer seg 80! grader celsius og henger maskinen seg.

Legg merke til at jeg ikke har noe side- deksel på, slik at det er stillstand i lufta rundt kortet, i tillegg har jeg glatt over 25 grader romtemp selv på en overskyet dag som denne.

Kortet mitt er av merket Powercolor X800 PRO VIVO.

Lenke til kommentar
Når du flashet kortet... Gikk det helt fint å komme inn i Windows etterpå? FOr da kjørte jo kortet på XT hastighet.. klokka du bare ned kortet etter du kom inn i windows? Har fått kortet mitt jeg og! :thumbup:

Jada ingen problemer i 2d. Klokka ned i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...