dominus Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 hallo.. sitter her, det er ferie og jeg har mer lyst til å drikke øl.. min datter har insistert på at jeg skal innstallere mandrake 9.2 på pc'n hennes.. javel.. det er en xp2500+ med 512mb minne, 60gb disk og radeon 9600NP. jeg fatter ingenting.. får bare opp at det er en feil med driveren til skjermkortet. lasta ned en ny fra ATI men hvordan får jeg innstallert denne da??? om noen svarer, husk; ikke bruk språk som en som aldri før har vært borti linux før ikke har sjanse å forstå... Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hei. Hvis du bare får opp et shell, logg inn, og logg in som su (super user). For å ta hagle metoden, gjør følgende: # urpmi xfree -a# Dette vil legge inn xserveren (kan høres ut som du ikke har lagt inn den?) Min anbefaling er derimot følgende: Last ned Mandrake 10 fra ftp://ftp.uninett.no/pub/unix/Linux/Mandr.../iso/10.0/i586/ sett inn cd1 og ta en full oppgradering til 10 med cdene (får du noen spm om cd 4 er det bare å trykke cancel). Mandrake 10 er vesentlig bedre og kjappere enn 9.2. Skulle det fortsatt ikke fungere, er det bare å komme tilbake og hyle /storfornøyd mandrake 10 bruker/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå