chu21 Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Hei Jeg har nettop vert i Kina,og kan fotakk i billige hardware, dersom du er interssert til aa starte opp ditt eget pc sentral,kan e-mail til: for nermere informasjon. [email protected] eksempel: PC med 1 GHZ CPU 20 GB harddisk Nettverks kort Floppy cd rom 50x 128 ram 8MB radeon AGP display card lyd kort mus og tstartur koster ikke mer enn 3000kr !!!!!! dersom vi selger disse PC-er til skoler,tjener vi minst 1000kr pr pc,ikke sant vel? skoler bestille vel normal minst 30 stk...... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Slutt å SPAMME forumet. Dessuten, hvem vil bruke deg som en seriøs "kontakt" med så dårlig rettskrivning? Og jeg tviler sterkt på kvaliteten på de komponentene. Lenke til kommentar
Knut__ Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Hvorfor ikke bare starte opp et lite firma " koster ikke så veldig mye", og selge komponenter til deg selv og alle de andre som er med i firmaet. Dette medfører at firmaet ikke går i overskudd, men alle som eier firmaet spytter i like mye penger og har mulighet til å kjøper pc-komponenter til innkjøpspris, er selvfølgerlig mulig å selge litt til personer utenfor "selskapet", men da med en liten fortjeneste. Dette krever selvfølgelig at man er en grei gjeng som kjøper en del utstyr. Dermed vil: pris på innkjøpte komponenter + registreringsavgift for å starte firma (firmabasert) <være mindre enn> innkjøpte komponenter fra andre butikker til vanlig pris( ikke firmabasert) Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 det går ann å mekke en pc med de samme spesifikasjonene ved å bygge selv..... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: borre skrev (2002-04-21 15:34):Slutt å SPAMME forumet.Dessuten, hvem vil bruke deg som en seriøs "kontakt" med så dårlig rettskrivning? Slutt å tråkke på oss med retskrivingsproblemer =) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Selve problemenene vil vel starte når tinge begynner å i stykker. Hvem kjøper maskiner uten garanti? Og hvor lett er det å klage til ett firma i Kina.. Jeg tror ikke dette vil bli så lønnsomt i lengden.. tråden passer bedre under annet om data. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: chu21 skrev (2002-04-21 15:29):PC med 1 GHZ CPU20 GB harddiskNettverks kortFloppycd rom 50x128 ram8MB radeon AGP display cardlyd kortmus og tstarturkoster ikke mer enn 3000kr !!!!!!dersom vi selger disse PC-er til skoler,tjener vi minst 1000kr pr pc,ikke sant vel?skoler bestille vel normal minst 30 stk...... HK, monitor, kabinett, PSU, OS?? Jeg ser for meg at det fort kan dra på noen lapper til. Og etter dagens standarder er det joe en svak PC. Selger du det til skoler må du regne med å få en del "drift", de er ikke interresert/har ikke tid til å måtte feilsøke selv når HWen begynner å krangle. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ta en titt på en norsk webside... så velger du samme type hk (med lan, lyd og vga), en duron 1GHz og et rimelig kabinett. Omtrent samme pris, LITT bedre garanti. Tror prosjektet slår feil da, spesielt når man legger til frakt og slikt. :smile: (Asus A7V133-VM, 1 GHz duron, 128mb ram, A4tech mus+silitek tastatur, Aashima kabinett) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ta en titt på en norsk webside... så velger du samme type hk (med lan, lyd og vga), en duron 1GHz og et rimelig kabinett. Omtrent samme pris, LITT bedre garanti. Tror prosjektet slår feil da, spesielt når man legger til frakt og slikt. :smile: (Asus A7V133-VM, 1 GHz duron, 128mb ram, A4tech mus+silitek tastatur, Aashima kabinett, 40gb 5400 rpm harddisk) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Specsene var ikke spesielt imponerende.. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Mine eller hans? Er samme konseptet, dvs. helt vanlig kontor-pc. Nå har det seg slik at de som bruker maskinen på et kontor til word, mail, nett o.l, trenger ikke gf4 og xp2100+ med 2x120gb WD 8mb raid 0. *Tror* jeg. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Specesene på hans i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-21 15:48, knut82 skrev:Hvorfor ikke bare starte opp et lite firma " koster ikke så veldig mye", og selge komponenter til deg selv og alle de andre som er med i firmaet. Dette medfører at firmaet ikke går i overskudd, men alle som eier firmaet spytter i like mye penger og har mulighet til å kjøper pc-komponenter til innkjøpspris, er selvfølgerlig mulig å selge litt til personer utenfor "selskapet", men da med en liten fortjeneste. Dette krever selvfølgelig at man er en grei gjeng som kjøper en del utstyr.Dermed vil:pris på innkjøpte komponenter + registreringsavgift for å starte firma (firmabasert) <være mindre enn> innkjøpte komponenter fra andre butikker til vanlig pris( ikke firmabasert) Tja, så burde det kanskje være lovlig? Det du tenker på er å trekke fra momsen og muligens føre kostnaden opp som kontorutgifter eller noe slik at du kan trekke det fra på skatten. Problemet er bare at da må utstyret være retta for å bli brukt i bedriften og ikke privat. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-21 15:34, borre skrev:Slutt å SPAMME forumet.Dessuten, hvem vil bruke deg som en seriøs "kontakt" med så dårlig rettskrivning?Og jeg tviler sterkt på kvaliteten på de komponentene. Kan jo kanskje tenkes at han ikke sitter å skriver på et norskt tastatur. :wink: Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 13:26, RC1 skrev: Quote: On 2002-04-21 15:34, borre skrev: Slutt å SPAMME forumet. Dessuten, hvem vil bruke deg som en seriøs "kontakt" med så dårlig rettskrivning? Og jeg tviler sterkt på kvaliteten på de komponentene. Kan jo kanskje tenkes at han ikke sitter å skriver på et norskt tastatur. :wink: Ehmmm....les litt nøye på teksten du.... Flere skrivefeil der som ikke mangler Ø-Æ-Å.... Uansett så tviler jeg på at det blir noe god foretning. Bare å registrere seg som selvstending næringsdrivende koster 10.000,- pluss en masse ekstra kostnader å starte opp et nytt firma. Og er du først registrert kan du handle til innkjøps-priser som er lavere enn billigste Web-butikk i Norge. Husk at Garanti-saker og Toll er 2 faktorer som kan skape masse problemer ved en slik løsning. Tviler også på at en skole ville kjøpt 30+ PC`er av et nyoppstartet data-firma.... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 13:26, RC1 skrev:Kan jo kanskje tenkes at han ikke sitter å skriver på et norskt tastatur. :wink: Noen av feilene (ikke det at jeg har skrivefeil selv): "PC company" (hvem i huleste snakker slik i Norge?) nettop = nettopp vert = vært fotakk = få tak billige = billig interssert = interessert ord,ord = ord, ord harddisk = harddisk osv... Men uansett; det høres rett og slett ut som en dårlig svindel. I beste fall er det ekte, men du blir snytt noe så inn i granskogen at du ikke forstår det før du sitter der med en totalvraket pc som du hverken har support eller garanti på. Lenke til kommentar
house Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 det er langt til kina, dyrt og sende ting er det og... såh, dette er det minst lønnsomme jeg har sett, nesten bedere å ta seg en tur til elkjip da... har bedere garanti de... Housey Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 09:43, SirHartge skrev:Selve problemenene vil vel starte når tinge begynner å i stykker. Hvem kjøper maskiner uten garanti? Og hvor lett er det å klage til ett firma i Kina.. Jeg tror ikke dette vil bli så lønnsomt i lengden.. tråden passer bedre under annet om data. Ser ut som det er flere som har problemer med norsken her :smile: [ Denne Melding var redigert av: MortenH på 2002-04-22 18:40 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Det er vel en japse en eller annen sted som har fått en kompis å oversette det til norsk, og så har kompisen liten erfaring med rettskriving. Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Den eneste måten for at det skal bli lønnsomt er å kjøpe hardware fra kina er å bestille et containerlass om gangen, og det blir fort dyrt... Og det med å selge pc'r til skoler, det er nesten bare å glemme, de fleste skoler kjøper pc'r gjennom kommunes it-avdeling, og da velger de som oftest IBM o.l grunnet garanti og support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå