Gå til innhold

hvor mye raskere er FX-53 forhold til FX-51

Anbefalte innlegg

Prøvde ikke å klokke lenger.

67 grader er nok for mine nerver :ohmy: ...hehehe, har jo nylig kjøpt prosessoren.

Virker som at denne kan nå langt bare man har bedre kjøling enn vifter.

Jeg klokka bare 10% opp. Det er det største alternativet for klokking i BIOS (3-5-7-10%)

Kan selvsagt sette på manuell og presse lenger men syns rundt 70 grader begynner å bli mye. Jeg er sikker på at den tåler ganske mye før den gir seg. Du må regne med at siden denne prosessoren kom etter de større prosessorene så er kjernen god på denne ;)

Sveinl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde ikke å klokke lenger.

67 grader er nok for mine nerver :ohmy: ...hehehe, har jo nylig kjøpt prosessoren.

Virker som at denne kan nå langt bare man har bedre kjøling enn vifter.

Jeg klokka bare 10% opp. Det er det største alternativet for klokking i BIOS (3-5-7-10%)

Kan selvsagt sette på manuell og presse lenger men syns rundt 70 grader begynner å bli mye. Jeg er sikker på at den tåler ganske mye før den gir seg. Du må regne med at siden denne prosessoren kom etter de større prosessorene så er kjernen god på denne  ;)

Sveinl.

ja 67grader er et vippe punkt mellom død prosessor og levende!

men du skulle hatt vannavkjøling! og en av disse kabbinetta!

Lian Li PC6277B Watercooling Case

eller denne!

Lian Li PC7077AUSB Watercooling Case

begge to er skapt for overklokking (med vann)

dete r bare størrelsen og viftene som er forskjell pluss noe annet små ting!

også vil jeg anbefale denne vannavkjølinga!

WaterChill CPU-A Cooling kit KT03A-L20/220v-10mm Antartica denne er fin fordi det er bare et 120mm hull i toppen...men det er flere 120mm på 7077 av Lian Li, ikke i toppen men i kabbinettet!

eller vis du vil vannavkjøle hele systemet ditt! velger du denne!

WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Cooling kit KT12A-L20/220v-10mm Antarctica

Lenke til kommentar

Skal forresten kjøpe et "6800 Ultra 430MHz" plus fra Gainward så snart det kommer inn på nettbutikkene.

En Aspire 520W PSU er i posten allerede. Kommer høyst sannsynligvis i morra. Så da er systemet klart til å glefse over 6800U-kortet når det er tilgjengelig :yes:

Vannkjøling er jeg fremdeles skeptisk til men det glir vel inn etterhvert.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Skal forresten kjøpe et "6800 Ultra 430MHz" plus fra Gainward så snart det kommer inn på nettbutikkene.

En Aspire 520W PSU er i posten allerede. Kommer høyst sannsynligvis i morra. Så da er systemet klart til å glefse over 6800U-kortet når det er tilgjengelig :yes:

Vannkjøling er jeg fremdeles skeptisk til men det glir vel inn etterhvert.

Sveinl.

vis du skal ha vannavkjøling på det kortet så ville jeg anbelfalt Danger Dan sin NV6800 blokk, den dekker GPU og minnene!, helt rått! ska finne link til den bare vent..

jeg tror det blir Gainward sitt NV6800U plus på meg og! hihi

Lenke til kommentar

Hvis det blir vannkjøling så tror jeg at jeg modder mitt chieftec-kabinett. Har Scorpio bigtower så det bør da bli plass til vannkjøling.

Waterchill går vel i et bigtower? Dumt spørsmål kanskje :p

Som sagt, vannkjøling må komme om 4-5 mnd og vel så det. Har Raptor i tankene etter skjermkortet.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Hvis det blir vannkjøling så tror jeg at jeg modder mitt chieftec-kabinett. Har Scorpio bigtower så det bør da bli plass til vannkjøling.

Waterchill går vel i et bigtower? Dumt spørsmål kanskje :p

Som sagt, vannkjøling må komme om 4-5 mnd og vel så det. Har Raptor i tankene etter skjermkortet.

Sveinl.

hehe, har 2 stk Cheiftec selv et miditower og 1 fulltower

også et Lian Li PC70USB....som jeg tenker jeg tar vinkel slippern på toppen og lager 2x120mm vifter!

Lenke til kommentar

Forresten... har du peiling på PSU? Jeg har 11,3 bare på 12-volten, det tyder sikkert på at PSU (340W) er i minste laget? Resten av spenningene er OK.

Vel, 520W kommer i morra uansett.

Har noen spørsmål til... greier dremel multi å lage hull i toppen på kabisset? Du har greid å friste meg nå skjønner du men jeg har ikke noe særlig med motordrevet verktøy enda.

Men nå må jeg stikke... har ei 10 år yngre søster (som jeg bygger ny PC til av mine gamle deler), som vil slå bror sin i billiard over nettet :innocent:

Hyggelig å diskutere med deg Åsmund. Vi snakkes :thumbup:

PS. Tregt på serveren igjen nå :no: Håper det ikke blir dobbeltposter...

Sveinl.

Lenke til kommentar

du må bruke dremel til å fin pusse kantene!

du får bruke en platekutter fra microplex, hmm

fant den vist ikke

men vis du ser på denne Guiden her fra Overklokking.no så ser du hva du treng!

Lian Li PC75USB prosjekt'

min komer til å bli lik på toppen og da kommer jeg til å kjøpe dette vannavkjøling annelgget her WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad

hehe, koomer til å kloka da min 939socket prossesor! nården kommer i august da!

Lenke til kommentar

Ja den er jo det! men det er ikke så mye så på en test fra andatech,com og FX-55 var jo klokket til 2.6ghz, men den var ikke så mye raskere en FX-53, liksom 4-5prosent

Som fkz FX 53 hadde 224peong mens FX 55 hadde 230.. poeng liksom§

'

men vis man har klokka fx 53 til 2.6 ville dne sikkert vert lik!

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

2,6/2,4 = 1,08333.. altså 8,3% raskere i teorien. I praksis er det en naturlov at den gjennomsnittlige ytelsen må ligge noe under dette. Jeg tipper rundt 8% i CPU-intensive oppgaver og ned mot 0% der CPU'en ikke er flaskehalsen. Så det er jo ikke rart om gjennomsnittet er rundt 4-5% bedre ytelse enn FX53.

230 poeng/224 poeng = 1,026 altså 2,6% raskere. Jaja .. tydeligvis en av de testene der det er både CPU og andre ting som begrenser samtidig.

Hvis man hadde klokket FX53 til 2,6GHz v.h.a. multiplieren så ville de nok vært like ja. Men da kan man jo raskt si at man sikkert kunne klokket FX55 til 2,8GHz og da er du tilbake til utgangspunktet igjen. (like stor forskjell på FX55 og FX53 som før du overklokket begge)

Lenke til kommentar
2,6/2,4 = 1,08333.. altså 8,3% raskere i teorien. I praksis er det en naturlov at den gjennomsnittlige ytelsen må ligge noe under dette. Jeg tipper rundt 8% i CPU-intensive oppgaver og ned mot 0% der CPU'en ikke er flaskehalsen. Så det er jo ikke rart om gjennomsnittet er rundt 4-5% bedre ytelse enn FX53.

230 poeng/224 poeng = 1,026 altså 2,6% raskere. Jaja .. tydeligvis en av de testene der det er både CPU og andre ting som begrenser samtidig.

Hvis man hadde klokket FX53 til 2,6GHz v.h.a. multiplieren så ville de nok vært like ja. Men da kan man jo raskt si at man sikkert kunne klokket FX55 til 2,8GHz og da er du tilbake til utgangspunktet igjen. (like stor forskjell på FX55 og FX53 som før du overklokket begge)

jeg tenkte generelt vist du hadde n FX-53 også klokka den! til same hastighet som FX-55, vist den hadde kommet da! Jeg tenkte bare raskt over det!

Men jeg skjønner hva du mener allså! hehe

Lenke til kommentar
Forresten... har du peiling på PSU? Jeg har 11,3 bare på 12-volten, det tyder sikkert på at PSU (340W) er i minste laget? Resten av spenningene er OK.

Vel, 520W kommer i morra uansett.

Har noen spørsmål til... greier dremel multi å lage hull i toppen på kabisset? Du har greid å friste meg nå skjønner du men jeg har ikke noe særlig med motordrevet verktøy enda.

Men nå må jeg stikke... har ei 10 år yngre søster (som jeg bygger ny PC til av mine gamle deler), som vil slå bror sin i billiard over nettet :innocent:

Hyggelig å diskutere med deg Åsmund. Vi snakkes :thumbup:

PS. Tregt på serveren igjen nå :no: Håper det ikke blir dobbeltposter...

Sveinl.

nå hvordan fungerte den nye strømforsyninga di Svein!..

var det no bra kjøp, eller? var den vert alle kronene?

Lenke til kommentar

Hyggelig at du spør.

En 520W strømforsyning til 531 kroner er verdt pengene ja.... bare se testen på Overklokking.no så ser du hvilken omtale "lillebroren" av strømforsyninga har fått.

Joda den virker helt toppers den. Ikke noen problemer. Blir spennende å se når skjermkortet finner veien inn i kabinettet.

Håper komplett får inn Gainward 6800U-kortet snart ;)

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...