Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hei, jeg har denne routeren http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9305 og for å dele adsl måtte jeg sette Motta IP Automatisk på alle maskiner. Men nå får vi ikke delt maskinene lenger, vi er ikke på nettverket. Hvordan skal jeg klare å dele maskinene slik at alle på nettverket har tilgang til hverandre? Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 når det gjelder brannmur har jeg ikke ordnet på noe, det står på det den stod på Nettverk vet jeg dessverre ikke så mye om.. Lenke til kommentar
luwebr Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 jau, men da må du kanskje se på om de står på.. eller prøve å søke etter datamaskiner i "søk" i startmenyen Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 søke etter maskiner har jeg prøvd, inget resultat, og hvis jeg går til "mine nettverkssteder" og "Vis datamaskiner på nettverket" Ser jeg bare min maskin. På de andre maskinene ser de bare seg selv. Hm, hvordan får jeg sjekket om brannmur står på da? og uansett, bør ikke de stå på? for sikkerhet osv? Lenke til kommentar
luwebr Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 bak en router er det ikke så viktig med brannmur hvist du har det _PÅ_ routern.. for å se om du evt. har på en brannmur.. gjør følgende.. klikk start - kontrollpanel - nettverks- og internet-tilkoblinger/nettverkstilkoblinger - da finner du fram en lokal tilkobling..? si ifra når du er der Lenke til kommentar
luwebr Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 da høyreklikker du på lokal tilkobling - egenskaper - avansert.. der finner du ut om du har brannmur på eller ikke.. Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 nope, ingen brannmur.. Lenke til kommentar
Twisty Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 trykk Start -> Run -> skriv "cmd" -> inne i dosruta skriver du: "ipconfig /release all" -> så skriver du "ipconfig /renew all" Prøv det, for å så se hva som skjer.. Lykke til -Twisty Lenke til kommentar
luwebr Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 hmmz skal vell ikke na noe å si twisty.. men kan jo hende at det går.. hvor mange pcer har du på nettverket? Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 trykk Start -> Run -> skriv "cmd" -> inne i dosruta skriver du: "ipconfig /release all" -> så skriver du "ipconfig /renew all" Det funka dårlig: Operasjonen mislyktes fordi det ikke finnes noe kort i godkjent tilstand for denne operasjonen. Og det er 3 maskiner på nettverket! Lenke til kommentar
Twisty Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Det funka dårlig: Operasjonen mislyktes fordi det ikke finnes noe kort i godkjent tilstand for denne operasjonen. hum. kanskje pcen din ikke er så glad i nettverkskortet ditt, men ville være rart om du får den beskjeden på alle 3.. Har du prøvd på noen av de andre? -Twisty Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 ja, har prøvd på alle 3.. får samme beskjed på alle maskinene.. men før jeg delte via router fikk jeg delt nettverket fint, nå derimot får jeg det ikke til.. Lenke til kommentar
Twisty Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hva om du prøver å motta DNS-serveren, men alle setter fast ipadresse? Bruk samme type ip-rekke på alle maskinene, feks 90.0.0.1 på den første og 90.0.0.2 på den neste osv.. -Twisty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå