ZkedaR Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg og noen kompisser har akkurat begynt og golfe, lagde faktisk ett aldelis så lite hull i plenen vi kan trene på idag Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Var og trente litt i dag. I morra blir det maks golfing Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Var å golfa i går. Det er visst ikke som å sykle likevel! Det ble en solid 84-runde. hehe. 12 over banens par og 7 over mitt eget. Det eneste lyspunktet var en solid 310meters-drive som plantet seg på greenen på et par4-hull og gav meg en enkel eagle. (For de uinvidde så er en eagle 2 slag under hullets par. Dvs 2 slag på dette par4-hullet.) Lenke til kommentar
Cs-mannen Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har 24 i handicap, men fikk jo grønt kort i år da. Var med i NM der vi ble diska fordi et lagkamerat øvnings-putta på et hull. Golf er drit-fett! spilller mest på Hafjell. Lenke til kommentar
simmy Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 LarsP, åssen handicap spiller du på da? Bra å få eagle på par 4 ja, slo fra rød da eller :p hehe, neida. Det er jo bare drittvær i telemark om dagen, har jo ikke vært sol på 1 uke nå, men ser ut som det lysner nå idag, så blir kanskje opp å klaske litt da. Hater å spiller golf når det regner og er vått. Noen som har spilt på Jønnevald(Skien) eller på Nordsjø(Ulefoss)? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Nå kom jeg på mitt hat-hull. Hull nr. 10 på Losby golfklubb. 230 meter fra Hvit tee og ALLTID motvind. Driver på et par-3hull ja. HURRA! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 noen for golfere uten tilgang på bane ?? http://www.urbangolf.org/ Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 nå har jeg vært og slått i 3 timer. Putta en del, det er vanskelig. Fått justert svingen litt, er greit med litt hjelp Er umulig å lære seg golf på egen hand vertfall. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 nå har jeg vært og slått i 3 timer. Putta en del, det er vanskelig. Fått justert svingen litt, er greit med litt hjelp Er umulig å lære seg golf på egen hand vertfall. det skal være vist Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Sir Hartge. Har et par putteøvelser som kanskje kan gjøre deg til en nærspillskonge: ALLTID velg et hull som det er flatt rundt - gjerne 3 meter eller mer. #1: Sett opp 4 peg'er rundt hullet. De to første setter du ca 1 cm kort av hullet. De to siste setter du ca 20-25 cm bak hullet. De skal være litt på siden: ca. 10 cm på hver side slik at de danner et rektangel. Ideèn er at du ALLTID skal slå ballen forbi de to første peg'ene. (Never up - Never in.) Så har du poeng: - 0 poeng om ballen havner innenfor rektangelet. - 1 poeng om ballen er forbi hullet men kort for de to bakerste. - 3 poeng om du treffer hullet. - -1 poeng om du putter forbi alle pegene. - -2 poeng om du putter for kort. Distansen skal være ca 5-6 meter. #2: Her trenger du 2 peg'er/eller noe lignende og en lang snor. Ikke noe hull. Sett de opp med 3-4 meters mellomrom med tråden spent fast mellom de. Legg ballen DIREKTE under snora og prøv å følge den med putterhodet når du putter. Dette vil gi deg en stabil stroke. (pendel og etterfølgende balltreff) #3: Finn deg en partner og ha pengepremier på hvert hull. Trenger ikke å være mer enn 5kr per hull. Konkuranse skjerper konsentrasjonen foran hver putt og vil heve kvaliteten på treningen. Bare spør så kan jeg gi deg flere tips til øvelser - ikke bare til putting, men også chiping og de litt lengre slagene. mvh Lars Pedersen Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Synes innspill er vanskelig, jeg få ballen bra nok inn på greenen.. må øve på det, og å sikte bedre, før jeg skal opp til praktisk prøve Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 En ting som ofte er et bedre mål enn en green er faktisk en paraply. Sett den opp ned oppslådd. (rar setning.) Da kan du A) få stå heeeelt alene og B) fokusere 100% på målet og ikke alle andre rare steder på greenen. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Da har jeg vært nye 2 timer på banen og trent. trent på chip og sving i dag. sliter med stabil sving, men det er vel bare trening som må til. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Et stikkord: Fart/Kraft. De fleste høyhandicapere (og jeg) sliter med at man rett og slett tar i for mye. Dette gjør at man får en ustabil sving - feilmarginene blir større og man får forskjellig resultat hver gang man slår. Prøv å slå 5 baller normalt. Så tar da 5 baller med 70% kraft/fart. Etterpå prøver du 5 baller med 70% av full baksving. Kanskje de siste 10 ballene går mer rett frem og lengre enn de 5 første? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Det er det jeg prøver på nå, ta rolige svinger for å få inn teknikken. Prøve å få en jevn sving før jeg kommer med kraft. Ligge stabilt på 100m med 6er jern. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 100 meter med et 6-jern er bra. Da bør du klare testen med god margin. Som en kvalm tilleggskommentar så kan jeg nevne at jeg i mine glansdager plasserte ballen gode 190 meter (uten noe særlig rull) unna med nettopp dette jernet. Og jeg er ikke noe stort sterkere enn normalen - så, det er ikke kraft, men teknikk som er greia. Lykke til videre. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 VAr to nye timer på banen og trente på chip og drive. Har litt problemer med å vri hofta slik at jeg kommer nok "over ballen". Dette fører til at jeg ikke får løftet ballen nok i alle slag. Men teknikken må bare terpes og terpes, har jo ikke holdt på så lenge da.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Oppdatering i tråden. I går var jeg å spillte banespill for første gang, gikk 4 hull med PRO. KONGEFETT!!! Fikk poeng på 2 hull I neste uke har jeg grønt kort tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå