Gå til innhold

Doom 3 lanseres 13. August

Anbefalte innlegg

altså, hl2 ser meir ut som ein tegneserie enn fotorealistisk, og doom3 har langt meir detaljerte modeller enn halflife 2, og då tenker eg ikkje på dei som er 'source' til normal mappinga

doom3 vil ha langt meir med detaljer overalt enn det hl2 kan by på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså, hl2 ser meir ut som ein tegneserie enn fotorealistisk, og doom3 har langt meir detaljerte modeller enn halflife 2, og då tenker eg ikkje på dei som er 'source' til normal mappinga

Igjen må jeg si at det er mer omvendt.. Half Life 2 er det mest realistiske spillet av de to. Nesten uten tvil. Tegneserie!?! Doom 3 har en mer plastik look over seg og ligner mye mer på en "tegneserie" enn det Half Life 2 gjør. Hvilke bilder er det du har sett på? Enten er du ute etter å bli flamet eller så hater du Half Life 2...

Ut i fra kilde modellene så har Doom 3 modellene flere polygoner enn det Half Life 2 modellene har, men det teller ikke. Doom 3 bruker bump-mapping for å få ned antall polygoner på modellene uten å miste så mange detaljer. Resultatet er en lavoppløsnings modell som med bump-mapping, ser bedre ut. Men også her mener jeg at Half Life 2 har mye mer detaljerte modeller enn Doom 3 har. Har du sett ansiktmodellene til Half Life 2? Modellene utrykker seg selv helt slik som vi i den virkelige verden ville ha gjort. Ansiktet til modellene bruker nesten 40 muskler til å danne uttrykkene de lager (slik som et menneske gjør). Ellers på modellene som kroppen er kanskje ikke like detaljert, men det er da kanskje fordi de i det minste har klær på.

Kommer veldig an på hva du legger i detaljer. Er det polygoner du tenker på eller er det objekter på banene? Half Life 2 slår Doom 3 her og mener jeg. Banedesignet er generelt sett mer detaljerte enn det Doom 3 sine baner er med tankte på objekter som du kan manipulere. Ja. Doom 3 banene er ganske fine og detaljerte når det gjelder designet på de, men det er så trange og småe i forhold til det HL2 sine baner er.

Lenke til kommentar

Igjen må jeg si at det er mer omvendt.. Half Life 2 er det mest realistiske spillet av de to. Nesten uten tvil. Tegneserie!?! Doom 3 har en mer plastik look over seg og ligner mye mer på en "tegneserie" enn det Half Life 2 gjør. Hvilke bilder er det du har sett på? Enten er du ute etter å bli flamet eller så hater du Half Life 2...

Ut i fra kilde modellene så har Doom 3 modellene flere polygoner enn det Half Life 2 modellene har, men det teller ikke. Doom 3 bruker bump-mapping for å få ned antall polygoner på modellene uten å miste så mange detaljer. Resultatet er en lavoppløsnings modell som med bump-mapping, ser bedre ut. Men også her mener jeg at Half Life 2 har mye mer detaljerte modeller enn Doom 3 har. Har du sett ansiktmodellene til Half Life 2? Modellene utrykker seg selv helt slik som vi i den virkelige verden ville ha gjort. Ansiktet til modellene bruker nesten 40 muskler til å danne uttrykkene de lager (slik som et menneske gjør). Ellers på modellene som kroppen er kanskje ikke like detaljert, men det er da kanskje fordi de i det minste har klær på.

Kommer veldig an på hva du legger i detaljer. Er det polygoner du tenker på eller er det objekter på banene? Half Life 2 slår Doom 3 her og mener jeg. Banedesignet er generelt sett mer detaljerte enn det Doom 3 sine baner er med tankte på objekter som du kan manipulere. Ja. Doom 3 banene er ganske fine og detaljerte når det gjelder designet på de, men det er så trange og småe i forhold til det HL2 sine baner er.

Prøv spillet først.

Lenke til kommentar

modellene til Doom III er ikke detaljerte, det er jo hele poenget! Bruke lav-polygon modeller og putte på bra normal maps...

Og etter det jeg har sett av videoer osv, så er ikke de mørke innendørsgangene i Doom III så veldig full av detaljer.

Lenke til kommentar

Rent spill messig gleder meg meg mest til HL2, men for spill-bransjen generelt tror jeg Doom III får større impact. Bare se hvor mange spill som bruker ID-engines i forhold til Valve... John Carmack er nok en hakket vassere koder, en gutta på Valve, som igjen er helt rå på stemninger og level design.

Lenke til kommentar

sidan det vart sånn diskusjon rundt vilket spel som hadde den grafikken som likna mest på teikneserier, så tok eg meg den friheita å lage ein litan samanlikning.

hl22.JPG

doom3.jpg

dont_forget_your_daily_donald_duck.jpg

så får dykk avgjere sjølv kva som liknar mest på vår venn donald.

Lenke til kommentar

man blir vell ikke særlig populær her om man sier: Jeg har prøvd både HL2 å Doom3....

Så jeg skal ikke si det, men jeg kan jo si at jeg "tror" doom3 har bedre grafikk, mens jeg "tror" at HL2 har masse stilige detaljer, som for eksempel at man har et våpen som kan løfre all slaks ting inkludert motstandere å ett annet våpen som i tillegg til å løfte å dra ting kan sette dem fast i vegger å tak. Å så godt som allt som ser ut som det skulle være mulig å flytte på i virkligheten KAN flyttes på i hl2

I Doom 3 ser det ut till at du for det aller meste bare springer runt innendørs, men du gjør det i en meget skummel atmosfære med MEGET god grafikk å lyd

Gleder meg omtrent like masse til begge spillene

Lenke til kommentar

Jeg må bare si , allt dere kan krangle om...

Hvem som lignet mest på donald var vell HL2 , men nå som det er sagt , jeg gleder meg sykt til begge spilla , og når du har underholdningsverdi på 150 på begge spilla , hvem i huleste bryr seg da om HL2 ligner litt mer på donald enn Doom3 ? Eller selvfølgeli omvendt... (så jeg ikke sårer noen fanatiske fans her)

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg doom 3 virker litt barnslig. Demoner, flygende skjeletthoder, base på mars tatt over av helvete. Litt kjedelig setting. Mye mulig utførelsen og presentasjonen er bra, så jeg skal ikke dømme det helt enda. Half-Life 2 derimot.. for en setting. En by fyllt til randen av propaganda, okkupert av en nazi-aktig hær. Undertrykkelse er leken, og the Combine er spillerene. Spesielt "hovedkvarteret" til the Combine, "the citadel", som sakte men sikkert utvider seg gjennom byen, det er en utrolig kul ide. Til de som sier HL2 har kjipe modeller, sjekk ut denne videoen.

http://halflife2.filefront.com/file.info?ID=18663

Se på ant-lion modellen. :dribble:

Ta i betraktning at bildene er tatt fra "lo-res" quick time videoen, samt er mye mer up-close enn doom 3 bildet som ttt viste til...

18663_7.jpg

18663_8.jpg

Endret av paranoide
Lenke til kommentar

Helt syke bilder fy faen ... bakgrunnen ser jo helt ekte ut . Man føler nesten man blir våt på føttene om jeg spiller der hehe

Jeg testet den levelen der i den tidlige leaken av hl2 som er helt uferdig og det var jo dødsrått .

Lenke til kommentar

best gameplay, best grafikk..

who the f*** cares...

Jeg tror jeg vil få det like gøy med begge spillene. Noe av det kuleste spillet jeg har holdt på med er Rouge spear. Ga meg to år med masse underholdning. Så kom Raven-shield, som hadde bedre grafikk. Ga meg ikke i nærheten av samme opplevelse..

Jeg tror ikke noe av disse spillene vil være et spill jeg spiller i åresvis. Blir en FarCry opplevelse. Drit bra grafikk, men når du har runna det har du runna det.

Jeg vektlegger at det som er viktig for et spill er gode multiplayer muligheter, noe jeg ikke tror noen av disse spillene vil ha...

Men man kan aldri vite. Jeg tror stalker er et spill som vil gi meg enda mer valuta for penga....

Men dog jeg kommer til å kjøpe både doom og hl når de kommer ut...

Lenke til kommentar
Personlig syntes jeg doom 3 virker litt barnslig. Demoner, flygende skjeletthoder, base på mars tatt over av helvete. Litt kjedelig setting. Mye mulig utførelsen og presentasjonen er bra, så jeg skal ikke dømme det helt enda. Half-Life 2 derimot.. for en setting. En by fyllt til randen av propaganda, okkupert av en nazi-aktig hær. Undertrykkelse er leken, og the Combine er spillerene. Spesielt "hovedkvarteret" til the Combine, "the citadel", som sakte men sikkert utvider seg gjennom byen, det er en utrolig kul ide. Til de som sier HL2 har kjipe modeller, sjekk ut denne videoen.

http://halflife2.filefront.com/file.info?ID=18663

Se på ant-lion modellen.  :dribble:

Ta i betraktning at bildene er tatt fra "lo-res" quick time videoen, samt er mye mer up-close enn doom 3 bildet som ttt viste til...

18663_7.jpg

18663_8.jpg

Syns de bildene ser helt ekle ut..

Bakgrunnen er bra, men resten ser hvertfall ut som leire.

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...