Gå til innhold

Doom 3 lanseres 13. August

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spillet blir neppe utgitt før i slutten av September forhåpentligvis, dette er det Doug som sa, og ikke denne "feite"-Gabe.

Hefftig og kalle han det forresten. Han har blandt annet selv nevnt at det er mange folk som har sendt har flere e-mails, kun for å kalle han feit.

Gabe er en gudd kar

hehe,det er det siste jeg ville kalt han.

Lenke til kommentar
På gafikken er begge ca likt.

Men jeg syntes det høres kulere ut å skyte monstre i mørket i Doom 3 med full surround enn å spille Half Life 2. På filmene av spillene ser du ikke den 'skrekken' du kan få med Doom 3.

Doom 3 har nok ganske så mye bedre grafikk om du ser etter.

Lenke til kommentar
Er det verdenslansering den 13.?

I følge tothegame er US release 03.08.

Hører mer på de enn VG.

Pussig at VG skal få vite om at datoen er den 14 (Om det var den de påstår, husker ikke helt), mens resten av verden ikke skal få vite noe?

Lenke til kommentar

Grafikken er jo totalt forskjellig i HL2 og Doom 3 . Doom 3 bruker en horde med shadere som gjør at modellene ser ut som leire.

HL2 bruker mye nytt og de satser på realisme. Modellene ser skremmende ekte ut .

HL2 grafikken jeg syns er best. Er mye mer realisme der

Lenke til kommentar
Grafikken er jo totalt forskjellig i HL2 og Doom 3 . Doom 3 bruker en horde med shadere som gjør at modellene ser ut som leire.

HL2 bruker mye nytt og de satser på realisme. Modellene ser skremmende ekte ut .

HL2 grafikken jeg syns er best. Er mye mer realisme der

Enig! Liker ikke Doom 3 grafikken!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Etter det jeg har sett så er grafikken nesten lik. Men alle har jo ikke lik smak :D

De to bildene ser veldig fake ut. Koverene på begge spillene er plassert akkurat på samme sted, det samme med CD`ene. Det eneste som er skifta på er bildene på de tinga. Pluss at en av bildene er 'blitt tatt bilde av' litt nermere.

Lenke til kommentar

Nei Nei Nei!

Doom3 har jo den beste og mest krevende grafikken!

Doom's grafikk går også dypere!!

Tro meg, for jeg har spilt beta'ene :roll::whistle::innocent:

De krever noe SINNSYKT og har ikke så gjennomført vakker grafikk, men man ser godt at grafikken blir som grafikken på en større sen-90-talls film's animasjon (feks. Independence Day Og The Matrix) bare at denne grafikken er laget for å skremme livskiten av deg!

HL2 har også nydelig grafikk, men den er mer overfladisk enn Doom's grafikk!

HL2 har dessuten lagt mest vekt på Gameplay (men også veldig mye vekt på grafikk) mens de har mer eller mindre utelatt dypere gjennomført AI...

Det kan godt hende at jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på dette!!!!

Lenke til kommentar
folk som påstår at hl2 har betre grafikk enn doom3 bør helst la ver og uttale som om grafikk før eg og fleire her knekker totalt isaman.

Det kommer veldig an på hva du mener med bra grafikk. Half Life 2 har den mest realistiske grafikken av de to spillene, uten tvil. Doom 3 derimot har ikke like realistisk grafikk, den er mer plastikk-aktig og teksturene er stort sett like etter det jeg har sett.

Men det betyr ikke at Doom 3 har dårlig grafikk. Doom 3 har meget fin grafikk for det den skal vise, mørke rom og dyster atmosfære. Half Life 2 grafikken ville absolutt ikke passe inn her, da den ville ha muligens ødelagt hele opplevelsen. Men for det grafikken i Half Life 2 er laget for er den mye finere enn Doom 3 sin motor. karakterene i Half Life 2 er mye mer detaljert enn Doom 3 dine karakterer, spesielt ansiktet. Alt i ett så er grafikken i Half Life 2 mye mer realistisk enn Doom 3. Bra grafikk betyr ikke at den alltid er fin.

Lenke til kommentar
folk som påstår at hl2 har betre grafikk enn doom3 bør helst la ver og uttale som om grafikk før eg og fleire her knekker totalt isaman.

Det eneste Doom III har er lys og masse mapping her og der. HL2 har mindre avansert lys-motor, men til gjengjeld en mye mer helhetlig god grafikk. Doom III bruker lav-polygon figurer og lavoppløsningsteksturer (det siste er fra hva jeg har sett, det første kan ikke bestrides).

Så hva du liker best blir litt en smakssak, personlig synes jeg HL2 har bedre "overall" grafikk og ser mer ekte ut i forhold til den vanlige hverdagen, mens Doom III greier flott å få frem skrekkfilmeffekten.

Lenke til kommentar
jeg for min del kommer sikkert til å kose meg like mye med begge to:)

Heldigvis kommer de ikke samtidig, for da hadde jeg sliti med valget :D

Helt enig... to helt forskjellige spill i mitt hodet. Eneste likheten er vel perspektivet du ser fra og at du har våpen heh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...