Gå til innhold

Doom 3 lanseres 13. August

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette er jo IKKE en tråd om HL2 vs. DOOM3 konflikter!!!

I denne tråden skal alle si: "DOOM 3? nå? fett! jeg trodde ikke det kom i år jeg!"

apropo det at Thomas støtter og beskytter HL2 så sinnsykt...

Her er en Quote fra en av hans uttalelser om "Men Of Valor"...

Om det er likt MOHAA så er det vel nok et kjedelig gjennomscriptet arcade spill.

Eneste fordelene jeg ser med dette spillet er at det skal være 20-30 timers spilleopplevelse i tilegg til COOP.

Eh, jeg TROR faktisk HL2 kommer til å bli SINNSYKT scriptet det også!!!!

Hvis en person på laget ditt dør, så dør han, men det må være det eneste!

Jeg kan ta feil i det at HL2 er så forferdelig scriptet, men ALLE filmene jeg har sett er ganske scriptet!!!! (de er jo like hver gang jeg ser dem! :p bare en kødd selvsagt)

Personlig har jeg INGEN ting i mot det at HL2 og DOOM blir scriptet,

men hvis Thomas mener MoV blir så sinnsykt kjedelig hvis det blir scriptete, hvorfor sier han da at HL2 blir så bra?

Lenke til kommentar
De bildene av den Xen alien'et er fra en Benchmark og ikke fra selve Half Life 2 spillet. Det er bare en demonstrasjon på hva Source kan gjøre.

Feil. Det eneste spesielle med den videoen er HDR lys-settingen, som mest sansynlig skal være med når spillet shipper. Allt annet er tatt fra selve spillet.

For å quote Rick Ellis, dette var det han hadde å si om saken.

That's the actual model from the game.  The only thing special about that video was the HDR lighting.

Rick

Sjekk fakta før du poster.

Lenke til kommentar
[iC,13/07/2004 : 19:49] Men dette er jo IKKE en tråd om HL2 vs. DOOM3 konflikter!!!

I denne tråden skal alle si: "DOOM 3? nå? fett! jeg trodde ikke det kom i år jeg!"

Om det er likt MOHAA så er det vel nok et kjedelig gjennomscriptet arcade spill.

Eneste fordelene jeg ser med dette spillet er at det skal være 20-30 timers spilleopplevelse i tilegg til COOP.

Jeg kan ta feil i det at HL2 er så forferdelig scriptet, men ALLE filmene jeg har sett er ganske scriptet!!!! (de er jo like hver gang jeg ser dem! :p bare en kødd selvsagt)

men hvis Thomas mener MoV blir så sinnsykt kjedelig hvis det blir scriptete, hvorfor sier han da at HL2 blir så bra?

Scripting er noe som alltid vil forekomme i stor grad i de fleste spill. Da vil spilleren føle seg mer "inne" i spillverdenen. Doom 3 vil bestå av veldig mange scriptete (muligens og omtrent bare scripting). Måten Doom 3 er lagt opp så er ikke adaptiv AI osv å foretrekke, fordi du vil ikke få den samme effekten uten scripting. Å kalle et spill dårlig pga. at det har mye scripting i seg er rett og slett dumt. Det var pga. de intense scriptete scenene som gjorde at MOH slo til som det gjorde, du følte at du virkelig kjempet i en krig sammen med soldater.

Selfølgelig må jeg også presse HL2 i inne i bildet også :)

Half Life 2 vil ikke bestå av så mye sciptete scener som mange kanskje tror. Videoen fra E3 messen fra 2003 viste AI'en slik som Valve ville ha den, dvs. at de fleste scenene var scriptet. Filmene i fra E3 2004 viser også mange scener som er scriptet, men dette er for å få fortalt en historie osv. Scenen hvor den Strideren skyter fra hvrandre den gangen over vegen (mellom de to husene) er faktisk ikke scriptet. Striderene går etter egen maskin, og bevegelsene er ikke forhåndsinstilte.

Scripting hjelper mange spill til å bli mer "levende" og er enda nødvendig pga. at AI'en i spill ikke er kraftig nok enda. Spill uten scriptete scener vil vel ikke forekomme på veldig lenge og kanskje også aldri, men vi får se.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
De bildene av den Xen alien'et er fra en Benchmark og ikke fra selve Half Life 2 spillet. Det er bare en demonstrasjon på hva Source kan gjøre.

Feil. Det eneste spesielle med den videoen er HDR lys-settingen, som mest sansynlig skal være med når spillet shipper. Allt annet er tatt fra selve spillet.

For å quote Rick Ellis, dette var det han hadde å si om saken.

That's the actual model from the game.  The only thing special about that video was the HDR lighting.

Rick

Sjekk fakta før du poster.

Ja jeg vet at innholdet er hentet i fra Half Life 2. Det jeg mente var at det er en slags benchmark for å vise HDR lyssetting osv og representerer ikke hvordan selve Half Life 2 ser ut... med tankte på effekter osv

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Det ser strengt tatt helt likt ut. Det (hdr)har heller ingen effekt på modellen, det "hvite" som kan tolkes som en HDR refleksjon på modellen er specular mappingen. Det er litt juks, men det ser fremdeles bra ut. Selv om det hadde hatt det ser det ut til at HDR lys blir å finne i spillet uansett, så det vil se akkurat ut som videoen, om ikke bedre.

Lenke til kommentar
[iC' date=13/07/2004 : 19:49] Men dette er jo IKKE en tråd om HL2 vs. DOOM3 konflikter!!!

Om Half-Life 2 blir scriptet hele veien igjennom så blir jeg neppe å spille det mye. Uansett er det sagt at de har prøvd å ungå det i høye grader, så jeg har ikke så mye å bekymre meg om.

Lenke til kommentar

hva er greia med hl2 vs doom III? doom3 er møkk, hl2 er konge bla bla bla. og motsatt holdning selvfølgelig. makan til barnslig tull!

de er begge to de største og mest etterlengtede fps titlene noensinne. begge vil sikkert bli fantastiske og de er selvfølgelig obligatoriske å eie for enhver seriøs gamer.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
[iC,13/07/2004 : 19:49] Men dette er jo IKKE en tråd om HL2 vs. DOOM3 konflikter!!!

Scripting er noe som alltid vil forekomme i stor grad i de fleste spill. Da vil spilleren føle seg mer "inne" i spillverdenen. Doom 3 vil bestå av veldig mange scriptete (muligens og omtrent bare scripting). Måten Doom 3 er lagt opp så er ikke adaptiv AI osv å foretrekke, fordi du vil ikke få den samme effekten uten scripting. Å kalle et spill dårlig pga. at det har mye scripting i seg er rett og slett dumt. Det var pga. de intense scriptete scenene som gjorde at MOH slo til som det gjorde, du følte at du virkelig kjempet i en krig sammen med soldater.

Selfølgelig må jeg også presse HL2 i inne i bildet også :)

Half Life 2 vil ikke bestå av så mye sciptete scener som mange kanskje tror. Videoen fra E3 messen fra 2003 viste AI'en slik som Valve ville ha den, dvs. at de fleste scenene var scriptet. Filmene i fra E3 2004 viser også mange scener som er scriptet, men dette er for å få fortalt en historie osv. Scenen hvor den Strideren skyter fra hvrandre den gangen over vegen (mellom de to husene) er faktisk ikke scriptet. Striderene går etter egen maskin, og bevegelsene er ikke forhåndsinstilte.

Scripting hjelper mange spill til å bli mer "levende" og er enda nødvendig pga. at AI'en i spill ikke er kraftig nok enda. Spill uten scriptete scener vil vel ikke forekomme på veldig lenge og kanskje også aldri, men vi får se.

Eh, har JEG sagt at MoH var dårlig pga scripting? ;)

EDIT: en million leifer her og der...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Etter å ha sett noen av de nye STALKER videoene har jeg nesten mer lyst til å spille det, jeg!

Det er på en måte Gothic II i genial grafikk, lyssetting, fysikk og litt frem i tid fra nå!

Ja, det ser faktsik ut som at det blir mer et RPG spill enn FPS spill! (selvsagt ikke, men dere forstår poenget mitt?)

Så til deg Gullegutt:

STALKER blir jo litt scriptet! ALLE spill er jo det! da mener jeg _ALLE_!

For hvis et spill ikke er scriptet betyr det at du kan spille et spill en million ganger og være heldig og ikke få samme slutt!

Feks. på de videoene til STALKER har jeg sett noen monstre..

Hvis det ikke er noe scripting betyr det at du kan være heldig å ikke møte på noen spill i hele spillet, fordi alle sitter tilfeldigvis og spiser fra et lik som ligger langt unna deg!

Lenke til kommentar
VIl domm 3 og/eller hl2 støtte 7.1 surround? som BF vietnam?

om domm 3 vil støtte 7.1 surround? hvis du mener DOOM, så er nok sikkert svaret JA :p

HL2 får vel sikkert også det...

Hvis bare èt av de vil få det, ville jeg satset på DOOM...

De vil nok gjøre det, siden de prøver å få folk til å bli våt i buksa av skrekk... ;)

Lenke til kommentar

Doom 3 blir nok det spillet som du får mest ut av med et suround anlegg. Tror nok Doom 3 blir det skummleste spillet på veldig lenge. Gleder meg til å spillet det. Heldigvis noe som dreper tiden fram mot Half Life 2. Bra et de ikke kommer samtidig :D

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...