Gå til innhold

F828 Vs EOS 300/D70

Anbefalte innlegg

Vurderer nå og oppgradere fra min Olympus 750, det frister veldig og gå over til digital speilrefleks, men selv om kameraene EOS 300 og nikon D70 er "rimlige" kommer det en del ekstra utgifter med tanke på ekstra linser etc.

Er Sony F828 ett realt alternativt i proff-amatør klassen, eller burde jeg satse på speilrefleks.

Hvilken linser er det jeg burde ha kjøpt inn i tillegg til de som følger med på henhodsvis E300 og D70 da? Har ingen linser fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal velge et dyrt kompaktkamera eller et billig speilreflekskamera, må du nesten finne ut av selv. F828 har kommet bra ut på tester, men på den annen side gir speilrefleks en spesiell følelse. Foreslår at du prøver de aktuelle kameraene i butikken.

Både 300D og D70 selges med kit-løsning, der du får med en OK linse. Siden du er nybegynner, ville jeg kanskje sett på dette.

Lenke til kommentar
Hvilken linser er det jeg burde ha kjøpt inn i tillegg til de som følger med på henhodsvis E300 og D70 da? Har ingen linser fra før.

Hvis du kjøper D70: bestill med kit-linsen (18-70mm)

Avhengig av hva du skal bruke kameraet til, og hvor mye penger du har, kan du f.eks. investere i et telezoomobjektiv (f.eks. 70-300mm) og/eller et makroobjektiv (f.eks. Sigma 105mm)

Hvis du kjøper 300D: dropp kit-linsen og kjøp istedet er bra objektiv, f.eks. 17-40 L-objektivet fra Canon.

Også her kan du vurdere om du har bruk for makrolinse eller teleobjektiv/telezoom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...