Gå til innhold

Problemer med mappetilgang etter OS-skifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er ikke akkurat hardware spørsmål, men jeg vet ikke bedre steder å spørre....

Jeg hadde Win 2000 installert, men har nå formatert og lagt inn xp. Men nå får jeg ikke lenger tilgang til noen av mappene på de andre harddiskene. Jeg hadde satt opp rettigheter i win2000 som jeg ikke fjernet før formatering. Regnte med det gikk greit siden jeg var admin i xp....

Noen tips???

På forhånd takk

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ta eierskap på mappene du ikke får tilgang til. Dette gjøres med en bruker med administrator rettigheter. Deretter kan du gi tilgang til andre brukere.

Jeg vet ikke hvordan det gjøres klikk for klikk, siden jeg sitter med XP her, men du fikser det under egenskapene og fanen sikkerhet for mappen(e) det gjelder.

_

johanf

Lenke til kommentar

Hei, og velkommen til forumet. Jeg anbefaler deg å lese retningslinjene litt samt utforske forumet litt så du slipper å bomme med trådene dine lik du har gjort denne gangen.

Emnefeltet er ment å brukes slik at man beskriver innholdet i tråden. I ditt tilfelle passer emnefeltet jeg har endret til mye bedre. Man kan risikere at tråden blir stengt om man ikke passer på dette.

I tillegg har du plassert tråden din i feil forum. Du sier selv at dette ikke akurat er et hardware-problem, og da bør det ringe en varselbjelle. På venstre side har du en meny som tar deg til de andre froaene vi har. Jeg har nå flyttet tråden til fra skjermkort og skjermer over til programvare - windows for deg.

Håper du får fikset problemet, og at du følger retningslinjene i framtiden. Da skaper vi sammen et bedre forum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...