Anterialis Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Har en pc med innebygt trådløst innebygd nettverkskort. Når jeg kjører på dette får jeg bare max. 90 kBps. Når jeg så deaktiverer dette å kjører på tp kabel, så får jeg vanlig downloadspeed på 250 kBps. Hvorfor skjer dette? jeg har ikke noen kryptering på routeren. Noen forslag? På forhånd takk Endret 9. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 11 delt på 8 er jo 1.375 mB. Det tilsvarer jo kanskje ca 90-100 Mbit i nedlastning Hvor får du det ifra??? 11Mbps = 11Mbit per sekund Liten m = milli , stor = Mega Mange skriver feil (jeg også mange ganger) og skriver mbps når det skal være Mbps. Så hastigheten på ditt nettverk = 11 Mbps Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg er usikker på hva som kan være problemet ditt, men i utgangspunktet skal det ikke være noe problem. Dersom du har under 11 Mbit/s internet linje, så skal ikke det trådløse nettet ditt begrense noe, i teorien ihvertfall. Selv har jeg 54 Mbit/s trådløst nett og jeg merker ingen forskjell om jeg laster ned med eller uten tråd. Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 høres ut som om signalstyrken er litt dårlig. Har du sjekket dette? jeg fikk problemer med min router da den sto under ett stort vindu. Etter at jeg flytta den bort fra vinduet fikk jeg mye bedre signal. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvis det er 8 PC'er på samme ruter/AP så er det klart det sinker.. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Men forklarer dårlig signalstyrke at jeg bare kan ha en nedlastning på 90kBps, men kan ha opp til 4 nedlastninger på 90kBps også! da bruker jeg jo hele båndbredden til sammen... Forklarer dette signalstyrken? EDIT: Bare min laptop som er på nettverket nå.. Endret 9. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 bruker du krypteting av WLAN'et? Dette kan få ting til å gå noe saktere. Kan også være et shitty AP.. stikk innom elkjøp og kjøp et nytt for å teste litt, levere tilbake etterpå er en fin taktikk. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Bor i Pennsylvania akkurat nå (usa), så blir litt vanskelig å stikke innom elkjøp men har ikke kryptering nei. Men hvis vi sier at det er en shitty ap, hvorfor fungerer det å ha flere nedlastninger på 90kBps, slik at det på denne måten går ann å få 300kBps??? er ikke det det samme om jeg har en nedlastning på 300kBps eller om jeg har tre nedlastninger på 100 hver? I mitt tilfelle så får jeg bare utnyttet båndbredden ved å ha flere nedlastninger på en gang for hver nedlastning går på 90 kBps, ikke mer!! Endret 11. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg har funnet ut at hvis jeg laster over feks. en film fra en annen maskin i nettverket, så får jeg full linje! Da er jeg på trådløs og den andre maskinen på tp til routeren. Men når jeg er trådløst på itnernett får jeg bare ca. 700Kbps, når jeg egentlig skal ha 3000Kbps. Hjalp det? Ingen som kan hjelpe meg???? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå