Moonshine Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hei! Jeg vet det er endel manga/anime interesserte der ute, så jeg ønsker meg noen anbefalinger og opplevelser. Personlig så er mine favoritter: Vampire Hunter D Ninja Scroll Ghost In The Shell Animatrix, Ninja Scroll tributen og the detective (8). Er det noe jeg har seriøst gått glipp av? Dette er de første filmene jeg så.. dårlige valg? Ash: A case to end all cases. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Av de der har jeg bare sett Ghost in the shell.. og det er jo drittøft. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Manga er ikke tegnefilm, det er japansk tegneserie. Anime derimot, er japansk (og bare japansk) tegnefilm. Skyt meg om jeg tar feil Jeg har: Jeg har Neon Genesis Evangelion DVD 1 t.o.m. 6 samt den ene slutten, manger altså 2 DVD'er pluss den andre avslutningen (som skal være den beste) før serien er komplett, veldig bra serie synes ihvertfall jeg. Blood The Last Vampire er "excellent dude", vanvittig kort da.. :-( men suverent bra i den halve timen den varer. Utrolig bra film. Ghost in the shell - god Metropolis - stor og utrolig flott Appleseed - sånn passe, ikke like bra som GITS - langt derifra Cowboy Bebop - veldig bra, coole karakterer Princess Mononoke - bør være i enhver anime samling Spirited Away - samme med denne Akira - har boksen med gammel og ny versjon av filmen - suverent bra Perfect Blue - visste ikke helt i starten, men elsket den etterhvert Initial D - Skjønner fremdeles ikke hva som er bra med den.. P.g.a. av at det er dyrt å kjøpe serier, skal jeg holde meg til filmer heretter, med noen unntak antagelig (om det er virkelig bra). Endret 7. juli 2004 av Hidden Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Har ingen film å anbefale, derimot en serie. Kenshin er absolutt noe du bør ta en titt på dersom du liker anime. Samurai X også, som er prolougen til Kenshin. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Manga: Ta en titt på Gantz, ganske syk serie med blod og action etc, og Ichigo 100%, ganske morsom. Anime: Må vel anbefale Naruto, Tenjou Tenge, FullMetal Alchemist og One Piece. Selv om jeg følger aktivt med på over 15 serier er disse noen av de beste for øyeblikket. Endret 10. juli 2004 av Outlook Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei! Jeg vet det er endel manga/anime interesserte der ute, så jeg ønsker meg noen anbefalinger og opplevelser. Personlig så er mine favoritter:Vampire Hunter D Ninja Scroll Ghost In The Shell Animatrix, Ninja Scroll tributen og the detective (8). Er det noe jeg har seriøst gått glipp av? Dette er de første filmene jeg så.. dårlige valg? Ash: A case to end all cases. Her ser du flere meninger om anime/manga, mest anime men verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 "Hellsing" synes jeg er ganske tøff. Da fordi Alucard er en genial karakter. Best på Engelsk synes jeg da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Initial D - Skjønner fremdeles ikke hva som er bra med den.. Er ikke noe bra med den, eller? I tillegg til alt som er nevnt må jeg bare legge til Animatrix (husker ikke hva den ene (eller de to anime-tingen heter though), bra, ja... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 I tillegg til alt som er nevnt må jeg bare legge til Animatrix (husker ikke hva den ene (eller de to anime-tingen heter though), bra, ja... Det er den jeg har quotet. Animatrix episodene er the finest of all manga. Synes nå jeg. Skal se Akira, Jin Roh, Perfect Blue, Princess Mononoke. Spellingen bryr jeg meg ikke om akkurat nå. Filmene som gjelder. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 "Hellsing" synes jeg er ganske tøff. Da fordi Alucard er en genial karakter. Best på Engelsk synes jeg da. Jeg mener orginal språket er desidert best, altså Japansk. Det passer mye bedre enn Engelsk fordi de skuespillerne som dubber til Engelsk er ikke fullt så "energiske" som de Japanske. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Sier bare en ting jeg; Naruto. Riktig nok er Naruto anime, men samma det. Det er jo bare konge (= Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Vil anbefale de samme som jeg anbefalte i en annen tråd: Spirited Away aka Sen to Chihiro no kamikakushi. Grave of the Fireflies aka Hotaru no haka. Nausicaä of the Valley of the Winds aka Kaze no tani no Naushika. My Neighbor Totoro aka Tonari no Totoro. Laputa: Castle in the Sky aka Tenkû no shiro Rapyuta. Princess Mononoke aka Mononoke-hime. Ghost in the Shell aka Kôkaku kidôtai. Porco Rosso aka Crimson Pig aka Kurenai no buta. Blood: The Last Vampire. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ghost in the Shell aka Kôkaku kidôtai. My Neighbor Totoro aka Tonari no Totoro. Grave of the Fireflies aka Hotaru no haka. Akira Vampire Hunter D - Bloodlust (2000) De 5 der er i mine øyne de beste. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 jeg forstår ikke dem som roser Akira så opp i skyene...synes IKKE den var spesiellt bra.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 jeg forstår ikke dem som roser Akira så opp i skyene...synes IKKE den var spesiellt bra.. Da er vi to om det... Er ganske så alminnelig etter mitt syn. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 kaf omg wtf?!?!? Jeg for min del synes Akira var en genial film. Den er forut for sin tid på alle måter. Som en god venn av meg i filmbransjen sa: Ingen Akira - Ingen Matrix Soundtracket, stemningen, de bråe snuoperasjonene, persongalleriet, slutten.. ååå, klarer ikke å skamrose denne filmen nok. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Som en god venn av meg i filmbransjen sa: Ingen Akira - Ingen Matrix Det står vel og på filmcoveret. "No Akira, no Matrix, it's that important!" -Empire Men Vampire Hunter D skal jeg så evig lett bestille når jeg får penger. Vampire Hunter D Akira Ghost in the Shell Princess Mononoke Bestilles så snart som mulig. Endret 28. juli 2004 av (jonas) Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 En film som ikke er nevnt så langt her i denne tråden som også er vert å få med seg er Venus Wars Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det står vel og på filmcoveret."No Akira, no Matrix, it's that important!" -Empire haehae. Huff, humor over inetfora. Du så jo at jeg skrev "en god venn av meg i filmbransjen"? Har faktisk skrevet mails med en anmelder i Empire grunnet deres syn på filmen "The Ladykillers". Kan hende det var samme fyren. Lenke til kommentar
whaley Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg anbefaler Samurai X - Trust & Betrayal, som tidligere nevnt... den er starten på serien Ruruoni Kenshin og handler om samme person.. Ganske dyster og litt gory affære.. men den er heftig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå