dan1el Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Jeg eksperimenterer litt med transparente PNG-filer, og jeg kom frem til dette resultatet: http://dan1el.net/ Obs! Må ikke sees i Internet Explorer, da denne ikke støtter transparente PNG-filer. La kommentarene komme. Endret 7. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Obs! Må ikke sees i Internet Explorer, da denne ikke støtter transparente PNG-filer. For å fikse dette kan du bare legge denne koden i en conditional comment. God Natt. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Da blir det bare gris. Det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Da blir det bare gris. Det gidder jeg ikke. Akkurat hva mener du med gris? Du kommer ikke nærmere PNG-støtte i IE enn du gjør med den hacken der.. Men så klart - Opp til deg. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Da blir det bare gris. Det gidder jeg ikke. Synd for deg. for alle vi som bruker IE så blir skriften mer eller mindre uleselig! men funka fint i Opera da. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Vises ikke helt rett i Firefox heller. Svart skrift oppå et bilde med svarte trær på? Vises nøyaktig likt i FF og IE. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Siden er helt lik i IE og Opera. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Synes det var vanskelig å lese noe av teksten i opera også jeg(det som stod over de mørke stedene på fjellet) Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Siden min har transperang skrift, funker fint i IE hvertfall hos meg. men siden var fin i Opera! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Ser lik ut i Firefox, Opera og IE; crappy Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 ikke her. I IE hos meg blir ikke boksen med skriften hvit og teksten er ULESELIG! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Meget snodig. På min PC ser den lik ut i Firefox og Opera. Det gjør den også på denne PCen.. i begge nettlesere. I IE skal legge et grått felt der. Prøv å trykk CTRL+F5 for å få oppdaterte bilder. Det SKAL bli fint nå Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 position:fixed: forholder seg alltid til viewport, og ikkje elementer rundt e.l. Med litt triksing kan du bruke dette til å få den effekten du vil ha, uansett browser - skal gi deg link når eg kommer heim fra jobb Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg skjønner egentlig ikke hva som er galt med deres maskiner Her sitter jeg på en 6 år gammel maskin som jeg nettopp la inn Firefox og Opera på, og den er fortsatt lekker... PS, IE driter jeg milevis i, så jeg orker ikke noen hacks/css-triksing. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilarket.css" /> <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css" /> <![endif]--> Så legger du dette inn i ie.css: div.transparent { background:#farge; } ...og nei, man driter ikke i IE når 80-90% av brukerne browser nettet med nettopp IE. Evt. bruker du SirIce's kode og får alt likt (?). Endret 7. juli 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Det som er galt er at du bruker et bakgrunnsbilde som ikke finnes. PCen din har sikkert mellomlagret dette, og det vil derfor bli vist riktig til deg, men ikke til oss. For å se den riktige versjonen av siden, gå til http://dan1el.net/ . Der finne man transparent.png, noe man ikke gjør på testsiden din (den ligger altså ikke i mappa di). Det kan du f.eks fikse ved å legge / foran URLen til bildet i CSS fila di. Å drite i IE når man enkelt kan fikse "feilen" med en enkel hack er bare tåpelig. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Det var problemet Jeg flytta bildet i stad, hehe. Den ordentlige versjonen finner dere på www.dan1el.net Nå kan jeg kanskje få noe konstruktiv kritikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå