ManagHead Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei! Har nettopp montert vannkjølingen (ja, skal oppdatere min worklog). Men jeg har stoore problemer med å få den til å gå. Bios viser alt for høy temp. og den bare slår seg av etter noen sekunder. Har et termometer helt inntill kjernen som viser 37*C akkurat nå, vannet holder 27*C. Da jeg startet maskinen så viste bios 65 Før hadde bios ca. den samme tempen som det eksterne termometeret viste, men nå må det ha skjedd noe her! Da jeg satte 12x193@1,775V (som jeg kjørte stabilt på med luft) ble det helt forferdelig! Jeg kom ikke engang inn i biosen Slår maskinen seg av automatisk hvis tempen blir for høy? (AMD Athlon XP) Hva er problemet mitt? Takk for svar Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Dårlig kontakt mellom CPU og kjøler pga termometer? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Dårlig kontakt mellom CPU og kjøler pga termometer? Nei, termometeret ligger på siden av kjernen så det skal ikke være noe problem, dessuten viser jo termometeret en akseptabel temp. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Ja, men hvis termometeret har lurt seg oppå core vil det vel bli litt avkjølt av vannblokken, mens prosessoren mister all kjøling. Endret 7. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Ja, men hvis termometeret har lurt seg oppå core vil det vel bli litt avkjølt av vannblokken, mens prosessoren mister all kjøling. Godt poeng! Prøvde å presse ned vannblokken på den siden som termometeret var, da gikk tempen ned 3 grader på 5 sekunder (på Asus Probe). Termometeret viste ca. 5 grader kaldere. Må vel demontere blokka en gang da antagelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå