Gå til innhold

Dårlig kvalitet TV <-> PC

Anbefalte innlegg

Morn.

Vet ikke om det er riktig kategori. Om det ikke er det får moderatorene flytte tråden. Ikke stenge :)

Vel. Saken er at på lørdagskvelder tar jeg med meg en av PCene mine (denl lille) ned i stuen for å se på film. Det funker i og for seg greit, men kvalitet på tekst osv er helt uakseptabel. Hender jeg tar meg pauser for å surfe. Teksten blir uklar og jeg får vondt i øyet av å lese.

Sony 28" Widescreen Trinitron

ATI Radeon 9500

S-Video

Kjører 800x600 ifølge "Egenskaper for skjerm" i Windows.

Er det rett og slett begrensninger i S-Video? Finnes det Scart -> DVI - adaptere? Eller er det rett og slett noe galt? Kan jeg forbedre kvaliteten uten å kjøpe en rådyr Plasma- eller LCD-TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begrensningen ligger nok i TV-en. Den er ikke egnet til ting som surfing osv. Skrift og små detaljer blir temmelig uklart og det er ikke noe annet å gjøre med det enn å kjøre lavere oppløsning eller endre skriftstørrelse. Til filmbruk derimot, funker TV veldig bra.

Hvis det er veldig uklart er det nok noe annet som er galt.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Ikke sikkert det hjelper noe for deg, men på min TV er det en knapp for alternativt skjermbilde, slik at jeg får frem Windows på TVen. Men det ligger Windows på to "kanaler" på min TV, der den ene er betydelig dårligere enn den andre, dvs. fargeflimmer på tekst osv.

Kanskje det hjelper å trykke en ekstra gang på fjernkontrollen, kanskje jeg er på jordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...