expose2k Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hva vil folket anbefale av MIST og Waterchill? Prisen er jo det ca samme. Så spørsmålet er hva har best ytelse? og evt. endre ting... mvh David Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Skal du kjøpe Waterchill vil jeg anbefale deg settet med Antarctica-blokken. Denne blokken er blant den beste på markedet. Jeg antar det er dette MIST-settet du mener. I så fall vil jeg anbefale Waterchill. Endret 6. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Takk for svar ops, beklager. Glemte å si at det er til socket A, men det har vel ikke mest å si. Skal kjøle ned en AMD XP-M. Misforstå meg riktig Men jeg lurer litt på hvorfor et sett fremfor et annet? Ikke bare et navn. Det kan være: enklere inst, bedre kjøleevne, og annet. Lurer også på om radiatoren/viften MÅ ha et eget hull ut av kabinettet? mvh David Lenke til kommentar
Flames Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Waterchill kan leveres med Antarctica-blokken, og den er som Zaeira sier, en av de beste blokkene på markedet. Dermed er Waterchill det settet som kjøler best av de to. Radiatoren trenger strengt tatt ikke et eget hull i kabinettet. Har sett mange som fester den bak på utsiden av kabinettet med strips og lignende. Du kan jo også selvfølgelig ha liggende løs utfor kabinettet, men hvor lurt og praktisk dette er en annen sak.. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Hvordan ligger Waterchill ann på støyfronten? Litt av poenget er å blitt endel støy Microplex skryter jo slevsagt av MIST settet når det kommer til støy. David Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvordan ligger Waterchill ann på støyfronten? Litt av poenget er å blitt endel støy Microplex skryter jo slevsagt av MIST settet når det kommer til støy. David du kan bestemme om du vil ha viften på 12volt eller 7volt... men på 12volt bråker den mer... jeg bruker 7volt... og min bråker nesten ikke.... Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvordan ligger Waterchill ann på støyfronten? Litt av poenget er å blitt endel støy Microplex skryter jo slevsagt av MIST settet når det kommer til støy. David du kan bestemme om du vil ha viften på 12volt eller 7volt... men på 12volt bråker den mer... jeg bruker 7volt... og min bråker nesten ikke.... Nei den er nærmest talt lydløs på 7Volt. Men husk at settet bare kjøler CPUen, så du vil jo fortsatt ha viftestøy fra GPU, PSU og eventuelt Chipset. Men dette kan du jo kjøpe blokker til senere, når du har mer penger. I alle fall først- og sistnevnte. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Radiatoren trenger strengt tatt ikke et eget hull i kabinettet. Har sett mange som fester den bak på utsiden av kabinettet med strips og lignende. Du kan jo også selvfølgelig ha liggende løs utfor kabinettet, men hvor lurt og praktisk dette er en annen sak.. Helt riktig, en annen løsning kan også være å kjøpe et Fanadapter, 80-120mm. Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Jeg har kjøpt MIST sitt sett, funker krute bra. Gikk ned fra 50 grader til ca 30 grader. Edit: Idle da Endret 10. juli 2004 av Zo9X Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har Mist selv til P4, men pga. en liten lekkasje fungerer det ikke riktig enda. Fikk hørt på støynivået på 7V og det var utrolig lite, så nå gjennstår det bare å se hvor godt det kjøler i tillegg. Jeg skal kjøle ned en P4 2,266 GHz og ATI Radeon 9700 Pro. Hvor rask CPU har du og hvilke temperaturer på max load? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Hvor rask CPU har du og hvilke temperaturer på max load? Har en AMD XP 2800 @ 2300( får den ikke mere, alt flipper når jeg skal prøve mere FSB, har prøv å stille Vcore også men hjelper ikke. 12,5 X 183FSB ) Men den ligger på 33-34 idle, og når jeg har oppe 6 vinduer(IRC, opera, IE, Kazza, DC++ og winamp) ligger den på 35. Har ikke fått testa Max load enda. EDIT: Vet ikke temp på vannet eller rom. Endret 12. juli 2004 av Zo9X Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hadde gått for Waterchill Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg tror nok Waterchill er best ja =) Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Takker nok en gang for alle svar... Og gleder meg til Waterchill settet som jeg har bestilt kommer i posten Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Takker nok en gang for alle svar... Og gleder meg til Waterchill settet som jeg har bestilt kommer i posten Gratulerer med handelen! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Mist settet er greit nok for kjøling av CPU og kansje GPU i tilegg, men mere enn det tror jeg ikke jeg ville satt på. Har 35'C Load på AMD 2500+ normal settings Waterchill er noe bedre, du blir sikkert fornøyd...Gled deg, det er morsomt å montere sånnt Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Gled deg, det er morsomt å montere sånnt Absolutt, men husk å prøvekjør vannkjølingen utenfor kabinettet i 24 timer før du monterer det inn i kabinettet! Har sett flere tilfeller av "uheldige" folk som har fått lekasje i PCen pga. de ikke prøvekjørte. Men ta det med ro, det følger med en grundig monteringsguide i Waterchill-settet så et lekasjefritt system skal ikke være problematisk å sette sammen, men det er likevel VELDIG viktig at man prøvekjører for å være på den sikre siden. Endret 12. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Prøvekjøres i 24 timer det er jo lang tid. Men er vel best å være på den trygge siden... Hvor lang tid bruker man sånn ca på montering? Har ikke montert vannkjøling før, men har alt annet enn 10 tommeltotter. David. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Du MÅ ikke prøvekjøre, hvis det ikke er minste antydning til lekarsjer så er det greit å la det stå å surre til slangene er tomme for luftbobbler på veggene, hjelper å knipse på slangen når pumpen går. Anbefaler ihvertfall å la det gå en stund for lekarsje sjekk og utlufting. Tar ca 30min å montere vil jeg tro, tar tid å måle slangelengder å se hvor det er best å legge slangene for å unngå knekk og klem på dem. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Waterchill har relativt stive slanger, for å unngå knekk, men det kan være litt vanskelig å forme slangene. Derfor bør du legge slangene i varmt vann. Da blir de mye lettere å jobbe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå