rvenes Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Eg har ISDN heime av meg, Naboen har modem. Til no har me att det slik at han har altid fått internet av meg når eg er på, det er OK, men han vil og ha internet når eg ikkje er bak maskina. Modemet hans er eit ISA modem, og maskina hans har ikkje ISA port, kun pci. Han har ei anna gammal maskin som modemet står i, som har ISA og alt virkar som det skal. Men det vil bli IP konflikt om han tek deling av internet på si gamle maskin. Vi har nettverk sammen (lang kabel) Eg har ein Windows 2003 server som delar internet Han har Windows 2000 pro som skal dele intenret. Kordan skal vi få dette til uten at det blir for masse tullball. Mekka ei enkel skisse over nettverket. (PS ingen copryright på den skissa) Han har lyst og surfe frå sin hovedpc, den gamle maskina er GAMMAL, P266, men den skulle klare og dele internet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Han har lyst og surfe frå sin hovedpc, den gamle maskina er GAMMAL, P266, men den skulle klare og dele internet. Hva er poenget med og legge ned så mye arbeid for og få brukt opp igjen et utdatert modem? Kjøp et PCI-modem til 200,- som helt sikkert er langt raskrere enn dette gamle. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvis naboen din har tlf-linje hos seg: Kjøp et PCI-modem og sett i den maskina han bruker. Hvis naboen ikke har tlf-linje hos seg: Bruk nettverkskort. På serveren eller der du oppretter tilkoblingen til ISDN kan du krysse av for at andre også kan styre tilkoblingen. Har gjort dette selv og det fungerte greit, men da i et mye enklere nettverk (2 pc + krysset kabel og 56k modem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå