arehsan Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg så nå at Komplett.no selger FM-sender til mp3-spillere og lignende. Er dette blitt lovlig å bruke i norge nå? Hvis ikke, har politiet overhode noen sjangs til å oppdage bruk av slike når man f.eks kjører bil? Hadde det ikke vært for en vanvittig pris (584kr), kunne jeg tenkt meg å kjøpe en sånn. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kan godt hende de oppdager det, men å triangulærpeile seg inn på en sender som beveger seg langs kronglete bilveger i 90 km/t tror jeg du neppe trenger å frykte! Disse senderne er så svake uansett så skal mye til å bli oppdaget. Ville nok kjøpt meg en slik jeg også, hadde det ikke vært for prisen ja.. Den var stiv. Lenke til kommentar
MorganKane2 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg har en JOS MP300 med FM-sender og bruker den mye i bilen. Det er ikke den store rekkevidden på den, så hvis noen skal peile den må de nok være maks 20 meter unna. I praksis ser jeg det derfor som ganske umulig at noen skal bli tatt for å bruke en slik FM-sender. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 kan jo være irriterende for bilen som kjører forbi deg eller ved siden deg av deg å få inn musikken du hører på radioen sin, om jeg har fortstått det her med fm sendere riktig? Lenke til kommentar
MorganKane2 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Tja, hvis han har radioen innstilt på den frekvensen du har innstilt FM-senderen på så kanskje.......... Men hvis du skal kunne høre noe selv må du stille den inn et sted der det ikke er noe radiosendinger, da disse er mye kraftigere enn din egen sender. Så hvis det er noen som hører på FM-båndet der det ikke er noe sending, og du har din sender innstilt på samme frekvens som ham, og han er mindre enn 20 meter fra...... ikke akkurat sannsynlig at du skal plage noen med den. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 ok takker kunne vært greit å ha det da men hvis det er ulovlig, hvordan mulig å selge det? Lenke til kommentar
MorganKane2 Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Det er som så mye annet ikke ulovlig å selge eller å kjøpe, men å bruke det derimot er ulovlig. Loven som regulerer dette er gammel, så det var nok ikke noen mulighet til å tenke seg slike små sendere da. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 fant en billige på mpx 371 kr om noen der ute er interresert? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35542 Lenke til kommentar
total Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 er ikke sikker på det er det samme... men det er en fyr som selger slike på finn.no, overpricet til 500 spenn ca. En AudiaX (som er den FM transmitteren som har vunnet flest tester) får du i flere utenlanske nettsjapper til $20 ++ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Kan noken forklare kort hensikten med ein FM-sendar? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Kan noken forklare kort hensikten med ein FM-sendar? Å konvertere audio out på en lydkilde til Frequency Modulated radiosignal, som kan tas inn av vanlige bilradioer. Dermed kan du høre på sangene på mp3spilleren eller laptopen din via bilens stereoanlegg. Lenke til kommentar
total Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) ...og ikke nødvendigvis bare bilradioer funker flott på hytta, og andre plasser hvor det står en gammel tandbergradio FM transmittere har som regel en rekkevidde på 10 meter, og du kan selv velge frekvens, men hvis du sender på et "opptatt" bånd (som P1, P4 osv) blir det dobbelt.. Endret 15. juli 2004 av total Lenke til kommentar
magio Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hadde tenkt å kjøpe en sånn jeg og, men så er det prisen da Hører det er noen sjapper i utlandet som selger sånne billig, noen som har link? Lenke til kommentar
total Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) AudiaX som du får til ca 20 £ her edit: tenker på å kjøpe herfra jeg og, så post her hvis du bestiller.. Endret 16. juli 2004 av total Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Skal kjøpe meg iTrip Mini til iPod mini'n min jeg Lenke til kommentar
total Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 det må du nok belage deg på å kjøpe utenlands da det ikke er lov å selge i norge. at itrip mini koster nesten like mye som en ipod mini er jo og et tankekors... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 det må du nok belage deg på å kjøpe utenlands da det ikke er lov å selge i norge. at itrip mini koster nesten like mye som en ipod mini er jo og et tankekors... Tja, de selger det nå i hvert fall på en viss stor macsjappe i Ullevålsveien Dyrt dog, over 500. Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 det må du nok belage deg på å kjøpe utenlands da det ikke er lov å selge i norge. at itrip mini koster nesten like mye som en ipod mini er jo og et tankekors... Tja, de selger det nå i hvert fall på en viss stor macsjappe i Ullevålsveien Dyrt dog, over 500. Til info; var innom "en viss stor macsjappe i Ullevålsveien" nå nettopp for å spørre om FM-sender til Ipod. Der fikk jeg vite at de hadde sluttet å selge sendere pga. at dette ikke var et lovlig produkt i Norge (eller i EU, mente de). Så det blir vel å bestille fra utlandet da.. -Erlend Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det selges billigere fm-sendere på qxl. Lenke til kommentar
total Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Det selges billigere fm-sendere på qxl. så rett, så rett.. kjøpte en belkin idag til 220 kr. :!: edit: dette er jo og et alternativ, men det er vel fortatt rimeligere på eBay osv. Endret 27. juli 2004 av total Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå