Gå til innhold

Ros til IBM sin hw garanti/support!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en T40p, som jeg kjøpte ifjor høst (via datateam).

Nå i våres så begynte det å dukke opp skadede sektorer på disken, noe som kan være fordi jeg har kanskje gitt den litt røff behandlig, men uansett.

Ringte IBM idag og snakket med en tekniker, fortalte at jeg hadde kjørt disk diagnose programmet og fikk opp skadede sektorer på disken. Han ba meg om å lese opp serienummeret på disken og maskinen. Dette svarte han:

OK, da er ny disk sendt og du får den imorgen

Den disken jeg har (60GB 7200RPM) står ikke på tilbehørssidene til IBM, men 30GB koster 2911,50kr og 80GB 5400RPM koster 5039,40kr, så min disk koster sikkert rundt 4000kr+.

:thumbup:

Nå føler jeg at jeg valgte riktig ved kjøp av IBM. Dette synes ihvertfall jeg at er kjempe service! Trengte ikke å sende inn maskinen eller disken, og disken kommer på en dag!

Kjempe bra IBM! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, litt skadede sektorer er vel egentlig ingen fare? Man skulle kunne bruke disken for det? Hadde masse skadede sektorer på min 170 mb disk husker jeg.. Men gikk å bruke ganske lenge for det.. Men du må jo selvsagt fikse den når du har garanti!

Så slik jeg ser det, meget god service!

(så kan du ta å sende din gamle disk til meg så kan jeg teste hvis den her gamle HP maskinen klarer så store disker! :!: :blush::love: )

Lenke til kommentar
det hitachi disker i ibm lappissene, men de skal jo ha litt avanse på dem vettu ;)

Kan du ikke drive butikk ? Selvfølgelig kjører man (minst) 2-gangen på reservedeler... prisen andre tar ganger 2. :roll:

Dell skulle jo ha nesten dobbelt så mye for en 60GB disk med innbytte av en 20GB, som Itbutikken skulle ha for en langt raskere 60GB. Desverre ikke noe uvanlig.

Lenke til kommentar
Hmmm, litt skadede sektorer er vel egentlig ingen fare? Man skulle kunne bruke disken for det? Hadde masse skadede sektorer på min 170 mb disk husker jeg.. Men gikk å bruke ganske lenge for det.. Men du må jo selvsagt fikse den når du har garanti!

Så slik jeg ser det, meget god service!

(så kan du ta å sende din gamle disk til meg så kan jeg teste hvis den her gamle HP maskinen klarer så store disker! :!: :blush::love: )

Skadede sektorer har en ekkel tendens til å formere seg, akkurat som hybelkaniner. Dessuten; ville du turt å lagre viktig/kritisk informasjon på en tvilsom disk?

Min erfaring med skadede sektorer: bytt disken så fort som mulig, for den kommer til å daue.

Lenke til kommentar

Yep.

I have a friend with an X31, who had the exact same problem - he couldn't install linux, because of bad sectors.

BUT - with one major difference - the diagnostic programs he ran, said that NOTHING was wrong with his disk! Even though he knew there were bad sectors on it. So - he had no proof to give to IBM.

Even so - he called them, and explained the situation. You can guess the reply from IBM... "we will send you one today". He got it the next day, and it's working fine :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...