Froddo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Hei Fikk god hjelp angående oppsett av brukere i win 2000. Har nå re-innstallert win xp på 3 maskiner som jobber mot en server med win 2000. Maskinene har ikke cd eller dvd brenner. Tenkte å lage ett image med Ghost slik at eventuell senere re-install skal gå kjappere. Er ghost programmet å bruke? Kan muligens ta ut imaget på flere cd'er via en laptop hvis det blir nødvendig ifm. med re-innstallasjon. Noen med erfaring på dette området? Endret 6. juli 2004 av Froddo Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Ghost er et MEGET bra program for å ta image av en Windows-installasjon. Skal du bruke et image til å kopierere ut flere maskiner så bør du kjøre "sysprep" på maskinen like før du tar imaget. Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Ghost er et MEGET bra program for å ta image av en Windows-installasjon. Skal du bruke et image til å kopierere ut flere maskiner så bør du kjøre "sysprep" på maskinen like før du tar imaget. Takk for det. Må ghost innstalleres på hver maskin eller holder det å legge det inn på serveren? På forhånd takk Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg TROR du må ha enerprise eller corporate edition for å bare installere Ghost på en server. Jeg kjenner ikke helt til de forskjellige versjonene. Jeg har brukt Ghostcast server hvor man da bare lager en boot-diskett til klientene og kopierer imaget over nettverket til en mappe. Så kan man spre imaget ut til flere klienter samtidig med den samme prosedyren. Ingen installasjkoner på klientene whatsoever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå