Gå til innhold

Lage image av Win XP - via server

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk god hjelp angående oppsett av brukere i win 2000.

Har nå re-innstallert win xp på 3 maskiner som jobber mot en server med win 2000.

Maskinene har ikke cd eller dvd brenner. Tenkte å lage ett image med Ghost slik at eventuell senere re-install skal gå kjappere.

Er ghost programmet å bruke?

Kan muligens ta ut imaget på flere cd'er via en laptop hvis det blir nødvendig ifm. med re-innstallasjon.

Noen med erfaring på dette området?

Endret av Froddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ghost er et MEGET bra program for å ta image av en Windows-installasjon. Skal du bruke et image til å kopierere ut flere maskiner så bør du kjøre "sysprep" på maskinen like før du tar imaget.

Takk for det.

Må ghost innstalleres på hver maskin eller holder det å legge det inn på serveren?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Jeg TROR du må ha enerprise eller corporate edition for å bare installere Ghost på en server. Jeg kjenner ikke helt til de forskjellige versjonene. Jeg har brukt Ghostcast server hvor man da bare lager en boot-diskett til klientene og kopierer imaget over nettverket til en mappe. Så kan man spre imaget ut til flere klienter samtidig med den samme prosedyren. Ingen installasjkoner på klientene whatsoever. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...