pgdx Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei. Jeg tenkte å installere Arch på PC-en min, men jeg må først og fremst vite hvilke modul jeg trenger til nettverkskortet mitt. Det heter så mye som "Intel Corp. 82540EM Gigabit Ethernet Controller (rev 02)" Noen andre tips på veien jeg bør tenke på før jeg setter i gang? Er ikke dreven på Linux, egentlig... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hwd kan gi deg svar på slike spørsmål. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg ville kjørt 'lsmod' i din gjeldende installasjon, men det er bare meg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Jeg ville kjørt 'lsmod' i din gjeldende installasjon, men det er bare meg. Og der stod det e1000. Hva er problemet, da? Noen arch-guruer her? Noe jeg bør tenke på før jeg installerer? Jeg kjørte også HWD, fikk mange feilmeldinger, men klarte å tyde dette: Starting hardware detect... (simple mode) Kernel : 2.4.22-1.2174.nptl CPU & Cache: Processor 0 is Intel® Pentium® 4 CPU 2.40GHz 2405MHz, 512 KB Cache cp: cannot stat `/etc/hwd/X11/XF86Config-4.in': Ingen slik fil eller filkatalog cp: cannot stat `/etc/hwd/X11/XF86Config.in': Ingen slik fil eller filkatalog Firewire : Firewire found PCMCIA : No PCMCIA found USB : USB found system: usb-uhci ./hwd-no-autoconfig: line 432: hwsetup: command not found Please check. ALSA module: Hwd doesn't detect ALSA in kernel 2.4.x. Floppy : No Floppy drive Hard Disk : /dev/hda rm: cannot remove `/etc/X11/XF86Config-4.in': Ingen slik fil eller filkatalog rm: cannot remove `/etc/X11/XF86Config.in': Ingen slik fil eller filkatalog Ethernet : No Ethernet card Network : eth0 Modules detected... sd_mod cmpci gameport soundcore binfmt_misc parport_pc lp parport autofs ipt_ttl ipt_unclean ipt_limit ipt_state iptable_mangle ipt_LOG ipt_MASQUERADE ipt_TOS ipt_REDIRECT iptable_nat ipt_REJECT ip_conntrack_irc ip_conntrack_ftp ip_conntrack iptable_filter ip_tables e1000 floppy sg sr_mod microcode ide-scsi scsi_mod ide-cd cdrom ohci1394 ieee1394 keybdev hid ehci-hcd usb-uhci usbcore mousedev input radeon agpgart ext3 jbd Endret 6. juli 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 ./hwd-no-autoconfig: line 432: hwsetup: command not found Please check. hwsetup følger med hwd og ligger i /sbin. Du bør nok kjøre hwd med roots miljø ("su -"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå