Gå til innhold

Kalkulering av pris i prisguiden

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres ut som en god ide å innføre en ekstra beregning i prisguiden som går ut på å ikke bare rangere de enkelte butikkene etter pris/utvalg, men f.eks. også finne den beste og billigste kombinasjonen av to eller et valgfritt antall butikker.

Ofte sitter jeg selv og kalkulerer hva prisen blir hvis jeg bestiller fra to leverandører i steden for bare fra komplett.no, som har et suverent utvalg, men ikke alltid de beste prisene. Det hadde vært deilig om dette var noe som ble regnet ut automatisk.

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før dette blir en reell mulighet må vel prisguiden kunne regne inn frakt i summen. Kun pris på to eller flere produkter far ulike nettbutikker vil kunne gi et dramatisk feil inntrykk av billigste løsning i forhold til f.eks. komplett.

Lenke til kommentar

Uansett vil det være en god rettledning, og de fleste her skjønner at det blir større fraktkostnader.

Kjøper man deler til en komplett pc kan man spare fra noen hundrelapper og oppover til kanskje en drøy tusenlapp.

Uansett; prisguiden har aldri vært en fasit, men en guide. Å innføre denne funksjonen vil i alle fall ikke skade den nåværende brukervennligheten, men gjøre guiden til et mer komplett redskap. I realiteten tror jeg det er flere enn bare meg som ikke alltid handler i samme nettbutikk.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg forstår helt hva du mener. Antar du kjenner til handlevogn-funksjonaliteten hvor du kan legge produktene i din egen handlevogn, og så hvilken nettbutikk som er billigst.

Dersom du f.eks. har valgt ut 5 produkter vil du ved å ta et kjapt overblikk se hvilke webshoper det kan være aktuelt å handle fra dersom du vurderer å dele bestillingen på 2 butikker.

Vi skal ta en vurdering på om vi skal lage et ekstra skript som viser en liste over rimeligste alternativer dersom man velger å dele handlevognen sin i 2 bestillinger. En slik utregning krever mye mer av serveren enn dagens sammenligning hvor alle varer bestilles fra samme webshop.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...