Gry Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg trenger litt hjelp til oppsett av en ny PC. Prosessor Jeg tror jeg har bestemt meg for Intel 550 prosessor. Burde jeg gå for 915 eller 925X chipset? Finnes det noen hovedkort for 925X som støtter både DDR og DDR2? Skjermkort Bør jeg gå for PCIe eller AGP? Jeg stilte spørsmålet til en nettbutikk for litt siden, og fikk til svar at det ville bli omtrent det samme? Jeg har ikke så mye peiling på skjermkort, så all hjelp mottas med takk. Scart Jeg trenger også ett PCI eller PCIe kort med scart kontakt slik at jeg kan koble videokameraet direkte til PCen - Jeg har funnet ett kort hos Netshop http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1699 Er dette OK? Vifter og PSU Trenger også råd på dette området. Kommer til å kjøp Coolermaster Wave Master kabinett. PCen skal være fremtidsrettet slik at jeg kan oppgradere senere. Den maskinen jeg har nå er en Rambus maskin, så jeg regner ikke med å kunne bruke noen deler fra den. Maskinen skal brukes til avansert 3D grafikk og videoredigering. Jeg spiller ikke og overklokker ikke. Prisklassen på dette regner jeg med vil bli mellom 15 og 20K. Takker og bukker for forslag Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Gigabyte GA-8ANXP-D Intel Pentium 4 540/550 (540 gir mest ytelse/pris) Corsair TWIN2X DDR2 4200 1GB (2x 512MB) PCIe har best ytelse, men det finnes ikke så mange kort enda... Endret 6. juli 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 En bra test finner du her, de klokket Pentium 4 540 CPU (3.2GHz) med boxed kjøler til 3.96GHz på dette kortet [url="http://www.firingsquad.com/hardware/pentium4_lga775_overclock/page4.asp"]Gigabyte GA-8ANXP-D[/url] Lenke til kommentar
Gry Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Takk for hjelp til hovedkort - skal lese den testen Når det gjelder PCIe skjermkort ser jeg at de har en del på PSData - er det noen av de som kan anbefales til mitt bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå