Leon Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Alle låver er da ikke røde (selv om de fleste er det).. Forøvrig; hvorfor skulle de ikke være det? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Ok da. Nesten alle er røde. Forøvrig; hvorfor skulle de ikke være det? Av samme grunnen som at ikke det er like stor andel røde hus? (kjedelig) Lenke til kommentar
OeO Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 jeg lurer på om det kan ha noe med priser på malingen i gamle dager, at rød var billig. Dette er jeg ikke sikker på, så ta det med en kg salt. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Så det så Endret 6. juli 2004 av lperik Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kanskje det er mange som syntes rød er en fin farge. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) jeg lurer på om det kan ha noe med priser på malingen i gamle dager, at rød var billig. Dette er jeg ikke sikker på, så ta det med en kg salt. Dette stemmer. Ferrous Oxide (rust) er en hovedingrediens i rødmaling som gjorde den superbillig og supersterk. Rødmaling er veldig billig men man behøver jo ikke male låven sin.. derfor er det noen beisede/trefargede rundt omkring i vårt langstrakte land. Noen låver (ofte eksklusive hestefarmer osv.) er også hvite, grønne og blåe... Edit: ok så har vi blåe låver i Norge også Endret 6. juli 2004 av Vial Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Neida. Grunnen til at "alle" låver er røde er at de før i tiden malte med griseblod, som selvfølgelig er veldig billig. Kan tenke ut selv hva de malte med for å få brun låve.... :!: Lenke til kommentar
Izor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Kan tenke ut selv hva de malte med for å få brun låve.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå