wildv Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg har to IBM Deskstarharddisker som her helt like, med en viktig forskjell: Den ene er på 30 GB og den andre er på 40 GB. Er det noe problem å kjøre disse to diskene sammen i RAID-0? (Jeg vet at de da til sammen kun vil være på 60 GB...) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-21 13:28, wildv skrev:Jeg har to IBM Deskstarharddisker som her helt like, med en viktig forskjell: Den ene er på 30 GB og den andre er på 40 GB. Er det noe problem å kjøre disse to diskene sammen i RAID-0? (Jeg vet at de da til sammen kun vil være på 60 GB...) Går fint det, men du får som du selv sier bare 60GB Lenke til kommentar
oceana Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hvor blir det av resten av 40Gb'n da, dvs 10GB, blir det tilgjengelig som en rest som kan partisjoneres vanlig eller blir den borte? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 De blir "borte". Jeg er usikker på om du kan partisjonere 40 GB disken din til to partisjoner på hendholdsvis 10 og 30 GB, for å så bruke 10 GB partisjonen for seg selv, men forestiller meg at dette ikke er mulig i en RAID sammenheng. Lenke til kommentar
FamP Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Når du setter opp raid blir alle involverte disker scratchet. Da spiller det altså ingen rolle hvilke partisjoner du har fra før. Alt blir borte!! Husk backup!!!! Slik er det i allefall dersom jeg oppretter RAID med mitt Abit HK. I Win NT kunne man opprette software-raid. Da ble dataene liggende. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 09:39, PlacidDragon skrev:De blir "borte". Jeg er usikker på om du kan partisjonere 40 GB disken din til to partisjoner på hendholdsvis 10 og 30 GB, for å så bruke 10 GB partisjonen for seg selv, men forestiller meg at dette ikke er mulig i en RAID sammenheng. Det er mulig å fremdeles benytte de 10GB som blir til overs dersom du bruker software raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå