Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

har ikke fått gjort så mye i det siste, har ikke hatt no penger.

beklager. :blush:

men det kommer en lønning om ikke så lenge så da skal jeg se om jeg får begynt på toppen :thumbup:

 

jeg har finni ut at karamba sin måte å forme toppen på egentlig er genial.

det er jo mye bedre enn å bruke en hel haug med isopor, og det blir mye mer nøyaktig. :w00t:

 

jeg har hatt en god del å gjøre på skolen i tillegg så jeg har uansett hatt litt dårlig tid, men når penga kommer blir det dremmel og topp! :thumbup:

Lenke til kommentar

i løpet av dagen ruller det inn nok penger til å kjøpe litt skum. men det spørs om jeg rekker sjappa.... men jeg kommer til å spraye toppen seinest imorra :yes:

 

foreløpig har jeg lagd forman til toppen av hønsenetting.

rip off fra karamba, men det var egentlig mye lettere enn å lage en isopor form...

 

046.jpg

 

047.jpg

 

048.jpg

Lenke til kommentar

Fremgangsmåten virker jo kjent ut - hehe

 

Jeg tror du har valgt en lettere form å få til enn meg. Rette flater og skarpe hjørner vil være lettere å modellere.

 

Jeg ser at overflaten på underdelen ikke er helt jevn. Hvordan er den massen du jobber med? Er den lett å pusse ned, f.eks? Har du en plan for hvordan du vil ha den? Jeg ser for meg at den vil gjøre seg best om overflaten er helt glatt. Selv har jeg endel jobb å gjøre der på mitt prosjekt. Jeg har jo vurdert å bruke en spray-sparkel for så å pusse den ned for å få en finest mulig flate, men jeg er litt usikker på om den tokomponents-malingen jeg har tenkt å avslutte med vil hefte på den (må sjekke litt rundt).

 

 

Fortsatt lykke til!

 

(skulle ønske at jeg hadde hatt like mye fremgang på hver oppdatering..)

Lenke til kommentar
karamba Skrevet 01/10/2004 : 05:18

  Fremgangsmåten virker jo kjent ut - hehe

 

Jeg tror du har valgt en lettere form å få til enn meg. Rette flater og skarpe hjørner vil være lettere å modellere.

 

Jeg ser at overflaten på underdelen ikke er helt jevn. Hvordan er den massen du jobber med? Er den lett å pusse ned

 

ja det er litt lettere med rette former, men dette er jo det første bygge prosjektet mitt. så da tenkte jeg at det kunne bli bra å ikke gå rett på det vanskligeste designet...

 

det skummet er jo ikke akkuratt no å jobbe med... som du sikkert veit må man jo treffe de riktige stedene med en gang... :hmm:

 

yttersiden på kasse er jo ikke så aller værst, men oppå kantene har jeg ikke vært så nøye... for der komer jo toppen til å dekke over uansett.

 

også den glassfiber duken jeg har er jo en god del grovere enn din så den dekker ikke best akuratt... :hrm:

 

men jeg syns jeg har fått et ganske bra resultat til å være det første prosjektet da...

 

Edit: Bildene er syns ikke fordi photbucket.com er nede nå... men de kommer tilbake seinere.

Endret av alexern
Lenke til kommentar

blir en liten update i dag :)

 

jeg har fått skjert bort omtrent allt unødvendig skum, og fått en halveis fin overflate... har ikke fått tetta alle små hull, hadde ikke nok skum.

 

på mandag skal jeg kjøpe meg en dremel tror jeg :dremel:

og jeg skal pusse ned og få en fin overflate på toppen.

 

også har jeg finni ut at på jobben til mutters driver dem å skjærer ut glass, til vinduer og alt mulig annet, så jeg får en helt ny glassplate skjært ut etter mine eksakte mål :D

den kommer også på mandag

 

055.jpg

 

056.jpg

 

057.jpg

 

den halveis blå firkanten foran på toppen er muligens plass til ei vifte.

jeg er ikke sikker på om jeg skal ha den der...

Lenke til kommentar

En Dremel vil ikke hjelpe deg med overflaten på skummet, dessverre. Bruk heller et lite stykke 60grit sandpapir. Det blir bedre og finere, og jobben blir faktisk enklere!

 

Når det gjelder å bruke glass.. Det blir jo med èn gang et skumlere prosjekt. Glass kan jo knuse (klarer å tenke ut opptil flere krise-scenarioer). I tillegg er jo glass betydelig mye tyngre enn plexi, og det er jo ikke en fordel.

Lenke til kommentar

jeg har kjeda meg litt i det siste mens jeg har venta på litt penger og glass plata fra mutters.

 

dermed blei det gamle kabinettet mitt offer for litt modding :D

 

jeg har lakka det i sølv og satt inn vindu i siden

 

med blitz

minmod1.jpg

 

uten blitz

minmod2.jpg

 

minmod3.jpg

 

som dere ser har jeg tatt litt av "gulvbelegget" og lagt til sånn at det dekker alle ledningene som ligger å slenger løst. jeg har ikke fått bort alt, men det ser mye bedre ut!

minmod4s.jpg

 

selv så er jeg ganske fornøyd... det blei gjort litt fort så alle detaljene er ikke helt maks, og jeg hadde begrenset med plexi pga. en stor ripe i glasset.

Endret av alexern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...