Gå til innhold

hva trenger jeg til et parabol annlegg?

Anbefalte innlegg

Husk på at hvis du skal se TV3 eller andre Viasat kanaler, må mottakeren være av godkjent type, så vidt jeg vet leveres disse ikke med mulighet for å ta inn Canal Digital sine sendinger slik at det etterhvert kan bli maaange mottakere...

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kjøper han bare en slik og bruker en universal fjernkontroll til den ene tven og den orginale fjernkontrollen til den andre tven.

Dette er en fullgod løsning som trådstarter sikkert blir fornøyd med.

Han kan også kjøpe en CA-Modul og få Viasat sine kanaler med denne tuneren.

..Ikke hvis man ønsker god bilde og lydkvalitet. Har en "slik" og den kan enkelt beskrives som POS i så henseende :thumbdown:

Viasat skifter forøvrig kodesystem til NDS i disse dager, og i skrivende stund selger de ikke CAM. Dermed vil den tuneren i likhet med mange andre være ubrukelig i lag med viasat. På den annen side kan man betrakte det som en fordel, da kanaltilbudet hos viasat også kan beskrives som POS. :D

Lenke til kommentar
Da kjøper han bare en slik og bruker en universal fjernkontroll til den ene tven og den orginale fjernkontrollen til den andre tven.

Dette er en fullgod løsning som trådstarter sikkert blir fornøyd med.

Han kan også kjøpe en CA-Modul og få Viasat sine kanaler med denne tuneren.

..Ikke hvis man ønsker god bilde og lydkvalitet. Har en "slik" og den kan enkelt beskrives som POS i så henseende :thumbdown:

Viasat skifter forøvrig kodesystem til NDS i disse dager, og i skrivende stund selger de ikke CAM. Dermed vil den tuneren i likhet med mange andre være ubrukelig i lag med viasat. På den annen side kan man betrakte det som en fordel, da kanaltilbudet hos viasat også kan beskrives som POS. :D

Etter som jeg har skjønt trenger man bare et nytt kort fra Viasat når de kommer med nytt kodesystem? Det kan jo umulig være slik at halve Norge er nødt til å kjøpe ny tuner for å få Viasat sine kanaler?

Slik trådløs overføring har jeg ikke prøvd selv,jeg har bare fått inntrykk av at det skal fungere veldig bra.På Hi-Fi Klubben sa de at bildene var gode.

Lenke til kommentar
Det kan jo umulig være slik at halve Norge er nødt til å kjøpe ny tuner for å få Viasat sine kanaler?

Du har nok helt rett med hensyn til at "halve norge" må ha ny tuner! Men alle med en Viasat godkjent tuner vil få gratis NDS oppdatering over sat, og behøver bare skifte kort. Det pågår i skrivende stund. En oversikt over hvilke tunere dette gjelder finner man her: http://www.viasat.no/index.phtml?page_type...t=42779&nav=716 Men har man noe annet må man som sagt belage seg på en ekstra tuner. Nå driver følgelig viasatt og pusher ut en kjip Pace tuner til 1 krone for å ikke miste så mange kunder. Dette med 2 års binding på gullpakke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...