genesis Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) har nettop kjøpt sapphire radeon 9800 pro, og en VGA artic cooling rev.2 Strømtilkoblingen passer ikke! Greit nok... jeg fjerner spor-saken på skjermkortet, og finner ut hvilken kombinasjon den skal stå i. Sapphire leverer nemlig med tre pinner ut. Og jess, der startet vifta. etter oppmontering sjekker jeg ut hvilken vei vifta går, for å være sikker..... visst )/(#%S går den ! /#¤&AS vifta feil vei. SAPPHIRE SPESIAL BULLSHIT? !!!! Det virker til at sapphire har valgt å lage kjøleløsningen slik at den fungerer OMVENDT av, hva jeg vil tro, alle andre, og ekstra løsninger som VGA kjøleren. noen som vet hvordan jeg kan gjøre om på dette? jeg har prøvd å forandre polene, men da starter ikke viften. er det kanskje produksjonsfeil? (tar snart bilder g legger ut her) Endret 6. juli 2004 av genesis Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Er det vanlige spoler (heter det det?) i en vifte, slik at man kan snu polariteten? Jeg tror det er noe elektronikk også, så det ikke kan gå ann.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Tror nok Dante2no mener snu den sånn rent fysisk...skru den utav, snu den og skru den inn igjen....burde nok gjøre susen tror jeg. Nå kjenner jeg ikke den viften noe særlig da, så jeg kan ikke uttalle meg på noe grunnlag, så er godt mulig jeg tar feil her. Endret 6. juli 2004 av Wazu Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Aner ikke hvorfor de er laget sånn, men de fleste vifter til pc'er må snues fysisk for å blåse andre veien Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Aner ikke hvorfor de er laget sånn, men de fleste vifter til pc'er må snues fysisk for å blåse andre veien Nå har det vel noe med elektronikken å gjøre uten at jeg kan si noe nærmere om det, men viftebladene er konstruert for å blåse en vei. Hvis du snur rotasjonsretningen vil ikke vifta være like effektiv. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Prøv å spise suppe med skeien oppned så tar du vel poenget. Ikke uten grunn at den er konstruert slik den er. Det samme gjelder fly og båtpropeller og det meste annet som skal skyve luft eller vann. Det har en krumming som gir best skyv den ene av de to mulige omdreiningsretningene. Skal du ha samme skyvet motsatt vei må hele mikket snues. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Bytte plass på pluss og minus på vifta.... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Bytte plass på pluss og minus på vifta.... Det går ikke. Må av med "propellen" og snu spoleenheten opp ned/riktig vei. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Prøv å spise suppe med skeien oppned så tar du vel poenget. Du kan få sagt det Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Sikker på at den ikke skal gå den veien da? Venter på bilder... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 det er så utrolig enkelt at du bare bytter pluss og minus ledningene med hverandre. du har rett og slett bare koblet feil. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Du kan vanligvis ikke snu polariteten på vifter beregnet på datamaskiner, de er laget for å gå med klokka ikke mot klokka (de som har prøvd vet dette) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå