Gå til innhold

Får ikke oppdatert til Win2k SP 4

Anbefalte innlegg

Jeg formatterte og re-installerte Win2k Pro her om dagen, og fikk endelig tilgang til internett igjen, og prøver nå å oppdatere til SP4, uten hell. Dette er feilmeldingen jeg får ved innstallasjon:

The file c:/winnt/system32/drivers/atapi.sys is open or in use by another application.

Close all other applications and then click Retry.

Problemet er at det er nettopp hva jeg gjorde. Jeg gikk til manageren og stengte absolutt alle program jeg kunne, men det hjalp ikke.

Jeg mener å ha opplevd dette en gang før, men er ikke sikker på hvordan jeg fikset det den gang..

Må jeg oppdatere til SP2 først? Tror ikke det er nødvendig. Sitter på en utrolig treg 56K forbindelse før vi får ADSL her igjen..

Ville vært takknemlig for hjelp.

PS! Jeg bruker Daemon Tools, men avsluttet programmet, og rebootet uten å aktivere det, hjelper ikke.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta å last ned hele Service Pack 4 du. network install. ligger på rundt 129 mb. dette vil garantert funke fett. funker hver gang hos meg. men jeg laster ikke ned Service Pack 4 hver gang jeg formaterer heller jeg da. har den liggende på maskina jeg.

Lenke til kommentar

Ack! Er den virkelig så svær? Jeg sitter på 56K frem til 22. Juli.. LOL

Ok, da er det bare å bruke Reget og laste ned litt hver gang jeg er på nettet og sjekker e-mail, forum og laster ned fler VST plugins tenker jeg. Takk for tipset uansett fall, og jeg pleide å ha slike filer liggende på en egen partisjon, men etter en flause for et par måneder siden forsvant en haug data, alle slike updates inkludert :( og jeg var for lat til å hente det på nytt før vi mistet ADSL tilkoblingen der jeg bodde sist.

Bruker ikke Zonealarm for tiden, skal kjøpe pro versjonen når vi får ADSL igjen.

Takk igjen og ha en riktig hyggelig dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...