rulleguru Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Har hatt nikon d70 et par dager, men idag så jeg noe som ikke har vært der før. Når kameraet fokuserer kommer det en helt rett strek fra fokuspunktet, som kun vises i viewfinderen og ikke på selve bildet. Denne streken kommer i sammenheng med at fokuspunktene blir "tykkere" når den har fokusert. Legger med et bilde Noen som vet hva dette er? (På fokuspunktene på siden går streken horisontalt Endret 6. juli 2004 av rulleguru Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Antar at kameraet har lysende fokuspunktene når punktet er i fokus og at strekene er "ledningene" til disse lysene. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 ja det kan jo hende, men rart jeg ikke har lagt merke til de før! Kanskje det er som en pixelfeil på en skjerm, når man først legger merke til de blir de irriterende. Kan noen bekrefte det Pingla sier? så kan jeg sove godt .) Lenke til kommentar
nab Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du kan sove godt! Jeg har akkurat den samme streken når jeg velger programmene P,S,A eller M. Det ser ut til at denne streken kommer når det er valgt program med senter-fokus. Mvh. NAB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå