Gå til innhold

Barn mishandlet i Amerikanske fengsler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har tenkt nøye over hva vinningen i forhold til skaden er vil jeg si at dette er å gå for langt. Det er ingen tvil om at det er en effektiv metode å presse informasjon ut av foreldrene på, men det rammer likevel barnet - den uskyldige parten. Da får de heller grille pappaen litt ekstra.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med at en militant terrorist på 17 år som har drept og vært tungt bevæpnet skal sitte i fengsel. Dessuten er det ikke så lett for Sam å luke ut barn fra en gjeng med krigsfanger når alle har bart/fjortisbart og turban.

Støtter deg her. Om en person har brutt loven i et land hvor tilstanden er såpass turbulent gir jeg faen i om terroristsvinet er en 10-åring. Slike skal skytes når man får øye på dem, eller fengsles hvis det ikke utgjør en fare for soldatene. Derimot så er jeg litt mer skeptisk til å straffe barna hvis foreldrene ikke sprekker, så sant ungen ikke er like usivilisert.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

"Barn mishandlet" blir a ta litt hardt i. Kildene deres beskriver at TO barn har blitt mishandlet, og dette er til na bare en pastand uten bevis. Ikke bare det, men det er fra en tysk TV-dokumentar. Tysk TV er kjent for a snu sannheten pa hodet, som jeg tror alle nordmenn vet nar vi snakker om kongefamilien...

Tittelen burde heller vaere "Barn fengslet i Irak" for det er det faktisk bevis pa, gitt av Rode Kors. Men men, man vil vel helst prove a henge ut USA ved a si at de mishandler barn, basert kun pa en tysk TV dokumentars uttalelser. :roll:

Fa noen beviser, sa skal jeg tro det. Jeg tror ikke pa tyske TV-dokumentarer.

Lenke til kommentar
"Barn mishandlet" blir a ta litt hardt i. Kildene deres beskriver at TO barn har blitt mishandlet, og dette er til na bare en pastand uten bevis. Ikke bare det, men det er fra en tysk TV-dokumentar. Tysk TV er kjent for a snu sannheten pa hodet, som jeg tror alle nordmenn vet nar vi snakker om kongefamilien...

Akkurat hva slags inntrykk du har av tyske medier er vel knekkende likegyldig. Er du selv blitt hjernevasket av norske medier?

Røde Kors har lenge visst at barn var fengslet, men det som kom ut nå var at noen av dem faktisk var mishandlet. Om du ikke stoler på vitneutsagnene burde da være grunn til mistanke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er ikke knekkende likegyldig nar jeg har flere ganger tatt tyske "TV-dokumentarer" i direkte logn... Som nar de hevdet at Paul Wolfowitz innrommet at krigen handlet om olje... :roll:

Jeg tror ikke pa mishandlingspastandene inntil det er flere som uttaler som at dette har skjedd, eller at det blir fremlagt en rapport av en institusjon som sier at dette har faktisk hendt.

Hjernevasket av norske medier? Nei, jeg har flere ganger tatt tysk media i logn.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke pa mishandlingspastandene inntil det er flere som uttaler som at dette har skjedd, eller at det blir fremlagt en rapport av en institusjon som sier at dette har faktisk hendt.

Flere enn Røde Kors, offiserer som jobbet i fengselet og tidligere fanger?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Flere enn Røde Kors, offiserer som jobbet i fengselet og tidligere fanger?

Ehm, det star i den artikkelen at EN person har sagt dette.

Det kan godt ha skjedd, men ikke faen om jeg skal tro pa tyske media!

Jeg vil ha noen troverdige kilder.

Lenke til kommentar
Ehm, det star i den artikkelen at EN person har sagt dette.

Det kan godt ha skjedd, men ikke faen om jeg skal tro pa tyske media!

Jeg vil ha noen troverdige kilder.

Leste ikke Nettavisartikkelen, leste en annen i Dagbladet der to kilder ble sitert. I tillegg til at Røde Kors sier de har observert barn i fengslene de besøkte, også dem det har foregått mishandling i. UNICEF mener det samme uten å sitte på klare bevis.

Tysk media kan være så mangt, man trenger ikke basere sitt inntrykk på norske medier utelukkende på hva VG skriver om.

Det er uansett bra at slike ting blir avslørt, det er den eneste garantien for at menneskerettigheter blir overholdt.

Tilbake til topic:

Norge har mange grunner til å revurdere sitt forhold til USA, men jeg ser ingen grunn til at det helt skal legges på is.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Feynman, har du problemer med a holde deg til det som blir sagt?

Også UNICEF går god for at det finnes slike fanger i de beryktede interneringsleirene Um Qasr og Abu Ghraib.

Er UNICEF enig i at det foregar mishandling? Nei. Men du sier det likevel.

:hmm:

Det er to kilder:

Sersjant Samuel Provance er en av kildene til programmet. Han er nå forflyttet til Tyskland etter å ha fortalt om overgrep mot barn. I «Report Mainz» forteller han om en episode hvor han selv var direkte involvert.

Suhaib Badr-Addin Al-Baz, som sjøl er iraksk TV-journalist, ble arrestert og måtte sitte 74 dager i skrekkfengslet Abu Ghraib. Han forteller i programmet om hvordan han selv hørte og så brutale overgrep mot ei 12 år gammel jente.

Na skal jeg rive noen hull i disse kildene. Forst Mr. Provance:

- En 16-åring som jeg var med på å anholde, var full av angst.

Provance "said that while he did not see the actual abuse take place, the interrogators with whom he worked freely admitted they directed the MPs' rough treatment of prisoners."
http://abcnews.go.com/sections/WNT/Investigation/abu_ghraib_cover_up_040518-1.html

Oi sann. Forst sier han at han "did not see the actual abuse take place" men sa senere for tysk TV sier han at han var selv med.

:hmm:

Ogsa Suhaib Badr-Addin Al-Baz.

Irakisk journalist som ble anholdt i fengsel i 74 dager. Nei, jeg ser ingen grunn til at han skulle dikte opp noe om hva amerikanere gjorde i fengselet. :roll:

Nei Feynman. Dette ligner mer og mer pa en heksejakt. Finne de som sier det du vil at de skal si, uten a vaere skeptisk til hvorfor de sier det.

Nar Rode Kors, UNICEF, eller hvilken som helst uavhengig internasjonal organisasjon sier at "barn" har blitt mishandlet i fengslene, skal jeg tro pa det.

Du kan ta Provance og Al-Baz med deg og fortsette hvis du vil. Men Provance har allerede sagt motstridende ting...

Og hverken UNICEF eller Rode Kors er enig i at det har foregatt mishandlinger, selv om du sa at begge hadde sagt dette. Rart.

:roll:

Lenke til kommentar
Nei Feynman. Dette ligner mer og mer pa en heksejakt. Finne de som sier det du vil at de skal si, uten a vaere skeptisk til hvorfor de sier det.

Det får bli din mening.

Og hverken UNICEF eller Rode Kors er enig i at det har foregatt mishandlinger, selv om du sa at begge hadde sagt dette. Rart.

De har ikke sagt det direkte, men utsagnene deres kan underbygge påstandene som kom fram.

Det er fortsatt flere beviser som må komme for at vi skal kjenne sannheten. Det må mer etterforskning til. Men hvis vi skal lære noe hjelper det ikke å bare avfeie "avsløringene" som sludder ved første anledning.

Na skal jeg rive noen hull i disse kildene. Forst Mr. Provance:

Det kan du spare deg for. Sannheten kommer for an dag og jeg kommer ikke til å glemme påstandene selv om de dysses ned hvis det viser seg å være feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Feynman, problemet er at du tror pa pastandene for noe konkret bevis kommer fram. Det viser meg at du vil at dette skal ha skjedd, uansett hva sannheten faktisk er.

UNICEF og Rode Kors har bare sagt at de vet at "barn" er i fengel i Irak. Det er det eneste de har uttalt seg om.

MEN FREMDELES SIER DU AT DE ANTYDER OM MISHANDLING.

Seriost, du burde jobbe for Michael Moore snart. Bare han, og tydeligvis du, klarer a vri "UNICEF confirms that there are minors in prisons in Iraq" til "UNICEF believes that minors have been mistreated or tortured".... :roll:

Hva med a vente pa noe bevis? Er det sa vanskelig Feynman?

Jeg avfeier det Provance har sagt nemlig fordi han har sagt to helt motsatte ting, som viser meg at han lyver. Og jeg ser for meg klare grunner for hvorfor en tidligere fange skulle si at amerikanere har gjort dette.

Utenom disse, har vi ikke noen andre kilder.

Vent pa ordentlige kilder og bevis, takk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vel, ei ordentlig kilde er vel kun ei førstehåndskild? Neeeei, den kan jo lyve gitt. En eller annen institusjon som er betalt av FN og kapitalen da?

Om Rode Kors og UNICEF kommer med en rapport om at det har foregatt mishandling/tortur av mindrearige i fengsel i Irak, skal jeg ikke ha noen grunn til a ikke tro pa det. Men det har sa langt ikke skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...