andreas76 Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Prøver å sette opp FTP server på maskinen min, men brannmuren blokker folk som forsøker å koble seg på. Er det noen måte å konfigurere brannmuren på uten å slå av brannmuren helt? Jeg bruker BulletProof FTP Server og Norton Personal Firewall 2002. Har satt settings på brannmuren til medium, slik at bare "known trojans are blocked" og har satt permit all på programmets internett tilkobling. Noen som har noen tips? Andreas Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Det finnes faktisk en løsning: Problem : after some while, the ftp server is unreachable. When you look at NIS logfile you can see a "unused port blocking has blocked communications" entry. Solution : Please try these steps to resolve your issue: 1) Open Norton Internet Security 2) Select Personal Firewall Settings. 3) Select Custom Settings. 4) Check the box next to "Alert when unused ports are accessed". 5) Click OK. 6) Restart your machine. Now, you should be alerted when the firewall goes into used mode, and it will allow you to create a rule to permit the access. This FAQ is extracted from Symantec original article : http://servicenews.symantec.com/cgi-bin/di...l&article=29494 Also see (for update): 'Norton Internet Security blocks connections to FTP Server after several logons/logoffs' Document ID: 2001011715463736 Web URL: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.n...3736?Open&src=w Jeg personlig har bytta til Serv-U versjon 4 Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Jeg fikk det til...trodde jeg.... Men neida. En kamerat av meg som sitter på samme intranet kommer seg inn på FTPen min (bruker ekstern IP), men folk utenfra kommer seg ikke inn. De får ikke connectet i det hele tatt. Har satt firewallen til å blocke kjente trojaner nå, og det løste litt av problemet. NATen i routeren er satt til riktig ekstern IP mot min interne på riktig port. Er det noe jeg har glemt? Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå