Gå til innhold

Sette av mer minne til skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går nok ikke.

Ikke helt sant.

Spørs hva slags skjermkort han har.

En av mine voodoo2 (eller 3) kort kunne jeg sette på mere minne :)

(er dog heller tvilsomt at han bruker et sådan kort i denne dag og tid ;) )

|edit| fikk (utrolig nok) ikke med meg at han sa hvilket skjermkort han hadde :!:

Du kan forresten justere AGP texsture (eller hva det nå en er) i bios, dvs at når skjermkortet ditt går tomt for minne så bruker det litt av RAMen du har. :)

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar

Pussig thread dette her :) Om noen enno er uti tåka.... På laptoper (og stasjonære) med INTEGRERT skjermkort kan man i BIOS selv styre hvor mye av maskinens regulære RAM som skal settes av til skjermkortet (det bruker minne også). INTEL extreme graphics (I og II) ATI IGP 340 mellom andre, er eksempler på slike integrerte kort. Trådstarter har imidlertid et separat skjermkort, med EGET minne. Her kan intet gjøres. Jeg regner med at det var dette trådstarter spurte om.

Lenke til kommentar
Trådstarter har imidlertid et separat skjermkort, med EGET minne. Her kan intet gjøres.

Nåja. Hvis BIOSen tillater at man stiller på AGP Aperture Size, så vil vel det ha en slags surrogat effekt. Så vidt jeg har forstått det, vil det si at det settes til side systemminne som grafikkortet kan bruke ved behov, dvs når det trengs mer minne enn det som er dedikert til/innebygget i grafikkortet. Problemet er bare at å bruke systemram på denne måten er tregere enn dedikert grafikkminne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...