Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Packard B, iMedia 6725? Passer denne rammen?

Manx

Anbefalte innlegg

Ser ut som om noen av innleggene mine er blitt borte på forumet, andre som har samme problemet? Men har funnet ut hvilken hovedkort som sitter i maskinen og trenger et par trips om ram.

Vil denne rammen passe til dette hovedkortet.

Maskinen har dette hovedkortet: MS-6511 ver:1 Regner med at dette er det samme hk.

RAM :

4 memory banks (2 slots) using three 168-pin unbuffered DIMM.

Single- or double-sided DIMMS with gold-plated contacts with clock specifications of 100 or 133 MHz.

Supports a maximum memory size of 1 GB - 512 (128-bit technology) or 256 MB (64-bit technology) registered DIMMs. 1 GB unregistered DIMMS (256-bit technology)

3.3 V SDRAM DIMMs.

ECC memory checking is not supported.

Passer da denne rammen? Eventuelt hvilken ram kan jeg bruke helst 256 mb + med ram...

Crucial SDRAM PC133 512MB CL3 Unbuffered, 3.3V, 64Meg x 64, 7.5ns

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne på den siden. Den maskinen jeg har er det en XP 1700+ i. Og den finner jeg ikke der.

Edit: Flyttet fra posten under...

Har nappet ut brikka og den står det pc133 helt sikkert SDram, men det står cl3 på den. Kan jeg bruke en ram det står f.eks. cl2 på?

Crucial SDRAM PC133 256MB CL2 Unbuffered, 3.3V, 32Meg x 64, 7.5ns, kan jeg bruke denne?

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Ok, jeg tok feil... nei, du kan ikke bruke CL3 minne med CL2 minne på CL2, men skulle ikke være noe problem å sette CL2-minnet ned til CL3...

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Ser ut som om vi har en vinner.

MS-6511 ver:1

RAM :

4 memory banks (2 slots) using three 168-pin unbuffered DIMM.

Single- or double-sided DIMMS with gold-plated contacts with clock specifications of 100 or 133 MHz.

Supports a maximum memory size of 1 GB - 512 (128-bit technology) or 256 MB (64-bit technology) registered DIMMs. 1 GB unregistered DIMMS (256-bit technology)

3.3 V SDRAM DIMMs.

ECC memory checking is not supported.

Edit: får se om jeg finner noen brikker på 512 mb på komplett eller noe i den dur. Tar gjerne i mot tips :yes:

Edit2: Vil denne funke?

Crucial SDRAM PC133 512MB CL3 Unbuffered, 3.3V, 64Meg x 64, 7.5ns

Edit3: Her ble det mye edit :whistle: innlegg 900 :w00t:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...