Gå til innhold

Problemer med +12v og varm cpu

Steppi

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med Asus P4P8x og en Celeron 2,5 GHz prosessor og 1024 med minne. Pc min har i det siste blitt veldig ustabil, og til tider skrudd seg av uten forvarsel. Begynte å sjekke litt på nettet for å finne ut hva dette kunne være. Jeg har byttet ut strømforskyningen. Asus har et program som følger med for å måle forskjellige ting. Fikk litt sjokk når jeg så tempen på prosessoren, den var på 85 grader Vet ikke hvor lenge den har vært så varm. +12 v var på 15 v. Hadde en ekstra vifte som sto rett under strømforskyningen. Tok og flyttet den ned i bunn av pc og tok ut vifta og kjøleribba på prosessoren og blåste den ren. Tempem å prosessoren er nå nede i 30 grader, men +12 v er fortsatt på +15 v, og pc er treg og ustabil. Hvor i allverden skal jeg begynne her. Prøvde et program til for å måle +12 v og prosessor temp, men med samme resultat.

Er det noen som kan gi meg noen tips om hva dette kan være.

Takknemlig for all hjelp.

Steppi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det virkelig er 15V så kan det gi store problemer. Du bør sjekke med et voltmeter, det kan også være målekretsen som er feil.

Hvis du har 2 strømforsyninger så er det også mulig å sammenligne, hvis du ikke har tilgang på et multimeter.

Lenke til kommentar

Nå har jeg da etter mye tester av altmulig, og med mistanke om at det var et program som lurte meg. Så har jeg formatert pc, og med det resultat at når jeg skrue av pc eller den mener jeg har gjort en feil så kommer det en beep lyd., og den lyden kommer ofte. Prosessor tempen er nå nede i 26 grader, men 12v er fortsatt på 15. Lurer nå på om hele hovedkortet snart tar kvelden

Lenke til kommentar
Nå har jeg da etter mye tester av altmulig, og med mistanke om at det var et program som lurte meg. Så har jeg formatert pc, og med det resultat at når jeg skrue av pc eller den mener jeg har gjort en feil så kommer det en beep lyd., og den lyden kommer ofte. Prosessor tempen er nå nede i 26 grader, men 12v er fortsatt på 15. Lurer nå på om hele hovedkortet snart tar kvelden

Har du prøvd med annen PSU???

Hvis ikke det hjalp, så er det hovedkortet som trenger utskifting..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...