akvario Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei. Er det noen her som har erfaringer med Spamfilter som er innstallert på server kontro lokal pc ? Har en dedikert server med linux. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Spamassassin er meget bra , jeg bruker denne på min server... dog den er ikke så bra i starten, den trenger 100 spam og 100 ikke-spam emails, som du må "mate" den med før den blir virkelig bra og klarer å se hva som er og ikke er spam. Lenke til kommentar
akvario Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Takker for tipset! Kan du "se" mail som filtrert stopper ? Endret 6. juli 2004 av akvario Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Det kommer ann på hvordan du velger å sette opp ditt system, spamassassin bare markerer det som er spam med topic "****spam**** vigra etc..." og noen felt i header som sier ant. "poeng" emailen fikk og hvilke tester som emailen feilet/bestod så du kan sette opp slik at alle spam mail blir "tatt" ut/slettet/flyttet til en egen katalog eller fil før de noen gang kommer til mail klienten Endret 6. juli 2004 av Bad_Byte Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 I tillegg til selve spamfilteret må du også ha en MTA og en POP/IMAP server. Jeg kjører Postfix som MTA, SpamAssassin som spamfilter, Xineted IMAP server og SquirrelMail erbmail. Dette fungerer prikkfritt. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) SpamAssassin her også.. men bruker Exim4 som mailserver og sa-exim som mellomledd. Fungerer veldig bra. Har i tillegg patchet med greylisting som tar veldig mye. Det er viktig å installere alle agentene også mener jeg... sånn som Razor2, DCC, Pyzor. Endret 6. juli 2004 av sozo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå